به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
وی اظهار داشت: حدف کنکور برنامه مشترکی بین وزارتخانههای آموزش و پرورش و علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی است که اکنون گزینههای مناسب برای حذف بررسی میشود.
وزیر آموزش و پرورش از کنکور به عنوان یک چاه طولانی یاد کرد و گفت: باید دانشآموزان را پس از ۱۲ سال تلاش و تحصیل وارد روند زندگی کنیم تا رویکرد از مدرکگرایی به حضور موثر در عرصههای جامعه تبدیل شود.
حاجیمیرزایی در بخش دیگری از صحبتهای خود به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در زلزله ۲۱ آبان، ۷۸ مدرسه در مناطق زلزلهزده استان کرمانشاه خسارت دید که تاکنون در این مناطق ۱۴۵ مدرسه ساخته شده و ۴۵ مدرسه دیگر نیز در حال ساخت است.
وی افزود: پس از وقوع زلزله تاکنون سرانه فضای آموزشی در استان کرمانشاه ۷۰ سانتیمتر افزایش پیدا کرده و این آمار رو به افزایش است.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: اکنون کرمانشاه یکی از بهترین سرانههای فضای آموزشی کشور را دارد، در حالی که سرانه فضای آموزشی کشور پنج متر است این آمار در کرمانشاه به بیش از هفت متر میرسد.
حاجیمیرزایی با تشکر از خیرین مدرسهساز عنوان کرد: خیرین مدرسهساز پس از وقوع زلزله کرمانشاه به خوبی پا به میدان گذاشتند و برای جبران خسارتها تمامقد تلاش کردند.
وی با بیان اینکه بیش از ۵۱ درصد مدارسکشور در روستاها هستند، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران برای محرومیتزدایی، چتر آموزش را در دورترین مناطق کشور گسترش داده است.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: باید مدارس دولتی را فراگیرتر کنیم و برای برقراری عدالت آموزشی کیفیت آنها را افزایش دهیم.
حاجیمیرزایی همچنین به مشکلات مدارس خشت و گلی نیز اشاره کرد و گفت: مدارس خشت و گلی کشور تا پایان سال تکمیل خواهند شد و مدارس کانکسی که بالای ۲۰ دانشآموز داشته باشند نیز تا پایان سال صاحب کلاس درس میشوند.
به گفته وی، تا پیش از فصل سرما تمام مدارس روستاهای دارای لوله گاز به سیستم و تجهیزات گرمایشی ایمن مجهز میشوند.
در پایان این نشست وزیر آموزش و پرورش با اهدا لوحی از مرزبان نظری مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه به دلیل تسریع در روند بازسازی مدارس زلزله زده تقدیر کرد.
∎
«محسن حاجی میرزایی» در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: سنجش کنکور محدود است و مسیر خوبی را برابر دانش آموزان قرار نمیدهد، از این رو باید در انتهای خط تحصیل در آموزش و پرورش صنعت و کشاورزی نیز متقاضی دیپلمهها باشند.
وی اظهار داشت: حدف کنکور برنامه مشترکی بین وزارتخانههای آموزش و پرورش و علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی است که اکنون گزینههای مناسب برای حذف بررسی میشود.
وزیر آموزش و پرورش از کنکور به عنوان یک چاه طولانی یاد کرد و گفت: باید دانشآموزان را پس از ۱۲ سال تلاش و تحصیل وارد روند زندگی کنیم تا رویکرد از مدرکگرایی به حضور موثر در عرصههای جامعه تبدیل شود.
حاجیمیرزایی در بخش دیگری از صحبتهای خود به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در زلزله ۲۱ آبان، ۷۸ مدرسه در مناطق زلزلهزده استان کرمانشاه خسارت دید که تاکنون در این مناطق ۱۴۵ مدرسه ساخته شده و ۴۵ مدرسه دیگر نیز در حال ساخت است.
وی افزود: پس از وقوع زلزله تاکنون سرانه فضای آموزشی در استان کرمانشاه ۷۰ سانتیمتر افزایش پیدا کرده و این آمار رو به افزایش است.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: اکنون کرمانشاه یکی از بهترین سرانههای فضای آموزشی کشور را دارد، در حالی که سرانه فضای آموزشی کشور پنج متر است این آمار در کرمانشاه به بیش از هفت متر میرسد.
حاجیمیرزایی با تشکر از خیرین مدرسهساز عنوان کرد: خیرین مدرسهساز پس از وقوع زلزله کرمانشاه به خوبی پا به میدان گذاشتند و برای جبران خسارتها تمامقد تلاش کردند.
وی با بیان اینکه بیش از ۵۱ درصد مدارسکشور در روستاها هستند، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران برای محرومیتزدایی، چتر آموزش را در دورترین مناطق کشور گسترش داده است.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: باید مدارس دولتی را فراگیرتر کنیم و برای برقراری عدالت آموزشی کیفیت آنها را افزایش دهیم.
حاجیمیرزایی همچنین به مشکلات مدارس خشت و گلی نیز اشاره کرد و گفت: مدارس خشت و گلی کشور تا پایان سال تکمیل خواهند شد و مدارس کانکسی که بالای ۲۰ دانشآموز داشته باشند نیز تا پایان سال صاحب کلاس درس میشوند.
به گفته وی، تا پیش از فصل سرما تمام مدارس روستاهای دارای لوله گاز به سیستم و تجهیزات گرمایشی ایمن مجهز میشوند.
در پایان این نشست وزیر آموزش و پرورش با اهدا لوحی از مرزبان نظری مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه به دلیل تسریع در روند بازسازی مدارس زلزله زده تقدیر کرد.
72 مدرسه و 381 کلاس در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به بهره برداری رسید. در زلزله 2 سال پیش در استان کرمانشاه، ۷۸ مدرسه و ۴۱۵ کلاس تخریب شدند یا آسیب دیدند.