شناسهٔ خبر: 35625103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات کشور مطرح کرد؛

لزوم برگزاری انتخابات سالم و جلوگیری از ورود پول‌های مشکوک به انتخابات

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: برگزاری انتخابات سالم در کشور ضرورت دارد و باید از ورود پول‌های مشکوک به انتخابات و خرید آرا توسط برخی از افراد جلوگیری کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات و معاون سیاسی وزیر کشور عصر امروز در جلسه معتمدین و نخبگان خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در کارخانه هپکو و مسدود شدن راه آهن مسیر شمال به جنوب توسط کارگران انجام شده باید قبل از آن پیشگیری صورت می‌گرفت تا دیگر شاهد این مشکلات نباشیم.

وی گفت: مسدود کردن راه آهن توسط کارگران معترض سبب شد که تعداد بسیاری از کودکان و زنان در قطار گرفتار شوند و با وجود چند مرتبه تذکر دست از کار خود برنداشته اما مسؤول استان دستور بازگشایی مسیر خط آهن داد با اینکه می‌داند هم کارگران و هم مردم گرفتار در قطار حق دارند.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: بازگشایی مسیر راه آهن اراک آخرین مسیر بوده و اگر کُندی در مسیر رسیدگی به امور کارگران نبود این اعتراضات و اتفاقات نیز رخ نمی‌داد.

عرف تصریح کرد: همچنین وزارت کشور در حال حاضر به بیش از 116 حزب در کشور مجوز داده که از این تعداد 82 مورد ملی و مابقی استانی هستند.

وی ادامه داد: منشور گفتگوی سیاسی به تمام استان‌ها در اسفند ماه 96 ابلاغ شده که هدف این بخشنامه نیز ایجاد زمینه و بستر گفتگوهای سیاسی و اجتماعی از طریق احزاب و خانه احزاب است.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه خانه احزاب در استان خراسان جنوبی باید فعال شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز در 17 استان کشور خانه احزاب وجود دارد و خانه احزاب در سطح ملی شکل گرفته است.

عرف با بیان اینکه این روزها به وحدت و انسجام ملی بیشتر نیاز است، اظهار کرد: باید تمرین کرد تا کار حزبی را از جنس تعاملی با محوریت توسعه انجام دهیم نه در فضاهایی که مخل وحدت و همبستگی است.

وی به شایعات تغییر استاندار خراسان جنوبی نیز پاسخ داد و افزود: بسیاری از احزاب و اقشار استان از انتخاب دولت رضایت دارند و این امتیاز بزرگی است و وزارت کشور نیز هیچ برنامه‌ای برای جابجایی استاندار خراسان جنوبی ندارد.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: با انتخاب استاندار خراسان جنوبی به این موضوع یقین داشتیم که وی با نگاه توسعه‌ای و پشتکار و مدیریت جهادی زمینه‌های محرومیت را می‌شناسد و در این راستا تلاش می‌کند لذا تا سال 1400 استاندار خراسان جنوبی می‌ماند.

عرف بیان کرد: وزارت کشور هیچ برنامه‌ای برای تفکیک استان‌ها و ایجاد استان جدید در کشور ندارد و شاید تغییراتی در حد ارتقای یک روستا تقسیمات کشوری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سطح مشارکت مردم خراسان جنوبی در انتخابات بالاتر از میانگین کشوری است، عنوان کرد: افزایش مشارکت مردم در انتخابات مردم بوده و به سمت برنامه محور بودن در انتخابات می‌رویم.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: برگزاری انتخابات سالم در کشور ضرورت دارد و باید از ورود پول‌های مشکوک به انتخابات و خرید آرا توسط برخی از افراد جلوگیری کرد و اجازه ندهیم خدشه‌ای در انتخابات وارد شود./9314/پ310/ب1

نظر شما