شناسهٔ خبر: 356223 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با موافقت نمایندگان؛

تمامی روستاییان و عشایرانی که در سن بازنشستگی هستند، بازنشسته می‌شوند + جزییات

با تصویب نمایندگان دولت مکلف شد، تمامی روستاییان و عشایری را که در سن بازنشستگی بوده و تحت پوشش بیمه مربوطه هستند در صورت تقاضا بازنشسته کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز با تصویب ماده واحده طرح بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده و هنوز حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر پرداخت می‌کنند، موافقت کردند.  

براین اساس دولت مکلف شد کلیه روستاییان و عشایری را که در سن بازنشستگی بوده و تحت پوشش بیمه صندوق اجتماعی روستاییان و عشایر هستند در صورت تقاضای آنان و داشتن سابقه پرداخت حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر به مدت 9 سال بازنشست کرده و متناسب با آن حقوق بازنشستگی به آنان پرداخت کند.  
 
تبصره 1: در صورتی که افراد مزبور کمتر از 9 سال حق بیمه پرداخت کرده باشند می‌توانند با پرداخت مابه التفاوت حق بیمه سنوات به صورت یکجا و کامل سهم خود و سهم دولت را به قیمت روز پرداخت و بازنشسته شوند.  
 
تبصره 2: شرط سنی برای بیمه گذاران زیر سن بازنشستگی به 50 سال تغییر یافت.  
 
تبصره 3: فرزندان و همسران بیمه شده متوفی که زیر 9 سال سابقه دارد با پرداخت مابه التفاوت حق بیمه تا 9 سال به نرخ سال جاری از مستمری و امتیازات بازنشستگی برخوردار می‌شود.  
 
تبصره 4: حقوق افراد بازنشسته از محل منابع صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر تامین می‌شود.  
 
وکلای ملت با 178 رای موافق، 14 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در صحن با تصویب این ماده واحده موافقت کردند.
 
انتهای پیام/ 

نظر شما