شناسهٔ خبر: 35621799 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور:

انتخابات اسفندماه ترجمه بین المللی خواهد داشت

عرف با تاکید بر حضور پرشور مردم خراسان جنوبی در انتخابات ۲ اسفند گفت: این انتخابات از معدود انتخابات هایی است که ترجمه بین المللی پیدا خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جمال عرف» عصر امروز (6 مهر) در نشست با معتمدین و نخبگان خراسان جنوبی با اشاره به شانزدهین سفر استانی خود در سطح کشور، اظهار کرد: معانت سیاسی کشور متولی امر سیاست داخلی کشور است لذا کمیسیون کارگری، دانشجویی و احزاب را راهبری می کند.

 

معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه یکی از اقدامات در کمیسیون کارگری پیگیری مسائل کارگران است، افزود: برای کارخانه هپکو باید زودتر تصمیم گیری می شد اما باید توجه داشت در اعتراض نمی توان حق دیگران را برای ابراز حق خودمان سلب کنیم.

 

عرف با تاکید بر اینکه  فعالیت 116 حزب خیلی افتخار نیست، گفت: از این تعداد 82 حزب ملی و مابقی استانی هستند و مسئولیت تقویت احزاب بر عهده وزارت کشور است.


معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه بخش نامه منشور گفتگوی سیاسی در اسفندماه سال 96 به همه استان ها ابلاغ شده است، افزود: باید خانه احزاب در استان تشکیل و فعال شود و هدف ما توسعه سیاسی و اجتماعی استان و کشور باشد و بحث ها مخل توسعه کنار گذاشته شود.

 

وی بیان کرد: تاکنون 17 خانه احزاب در استان ها شکل گرفته است و در سطح ملی نیز خانه احزاب تشکیل شده است.

 

عرف تاکید داشت: وحدت و انسجام ملی کشور را نجات خواهد داد و کار حزبی نیز باید جهت آن ایجاد و تقویت این مهم باشد.

 

معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور به دغدغه برخی افراد نسبت به تغییر استاندار خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: ما هیچ برنامه ای برای تغییر استاندار نداریم و «معتمدیان» تا 1400 این مسئولیت را برعهده خواهند داشت.

 

وی خاطر نشان کرد: مردم و مسئولان استان از انتخاب دولت رضایت دارند و این مهم را به رئیس جمهور و وزیر کشور اعلام خواهیم کرد.

 

عرف با اشاره به اینکه برنامه ای که تعادل استان را بهم بزند نداریم، افزود: هیچ برنامه ای جهت ایجاد استان جدید نداریم و اقدامی که استانی را تضعیف یا دامنه آن را گسترش دهد، نداریم.


معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه خوشبختانه سطح مشارکت استان خراسان جنوبی در انتخابات بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: انتظار است خراسان جنوبی در انتخابات اسفندماه امسال نیز مشارکت بالایی داشته باشد چرا که این انتخابات از معدود انتخابات هایی است که ترجمه بین المللی پیدا خواهد کرد.


به گفته وی در وزارت کشور دو سند بالادستی داریم که سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و قانون انتخابات است که براساس این اسناد عمل می کنیم.


معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور بیان کرد: در وزارت کشور تلاش می شود تا انتخابات قانون‌مدار و بی طرف باشد و ما مجری هستیم که باید بستر را برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات فراهم کنیم.

 

عرف درخواست کرد احزاب برنامه محور باشند و افزود: باید انتخابات سالم برگزار کنیم و هیچ شائبه و تخلفی اتفاق نیفتد.

 

وی تاکید کرد: باید انتخابات در فضای امن برگزار شود و تلاش خواهیم کرد این مسیر را با قوت دنبال کنیم.

 

«ناصر خوش خبر» هم اظهار کرد: این استان فرهنگ دوست و دارای ظرفیت بالای نخبگان و انذیشمندان است و خراسان جنوبی 2 هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود 42 حزب سیاسی در استان، گفت: مردم خراسان جنوبی ولایتمدار هستند و بین آنان وحدت و انسجام وجود دارد.

 

خوش خبر با اشاره به وجود 515 معدن فعال در سطح استان، ادامه داد: حدود 53 واحد آموزش عالی معتبر و بیش از 51 هزار دانشجو، تحصیل 170 هزار دانش آموز و 460 تشکل غیردولتی از دیگر ظرفیت های خراسان جنوبی است.

نظر شما