شناسهٔ خبر: 35620525 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سخنگوی نیروهای مسلح یمن

عملیات نجران منجر به شکست سه تیپ سعودی شد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از زیاد بودن شمار کشته شدگان و اسرای نیروهای متجاوز در عملیات الحدیده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره؛ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: عملیات «نصر من الله» در محور نجران یمن منجر به شکست سه تیپ سعودی در برهه اخیر شد. در این عملیات صد‌ها کیلومتر در محور نجران آزاد شد. یگان موشکی، یگان پهپادی و تعدادی از تیپ‌های پیاده نظام یمنی در این عملیات بزرگ شرکت کردند.
یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از شمار زیاد کشته شدگان و اسراء از نیرو‌های متجاوز در عملیات الحدیده در یمن سخن می‌گوید و اعلام کرد شمار تلفات بشری متجاوزان و آمار اسرای آن‌ها در عملیات الحدیده آنقدر زیاد است که شمارش آن‌ها دشوار است.

این عملیات نظامی ادامه دارد و در ساعات آینده جزئیات بیشتری اعلام خواهد شد
<div id="video-display-embed-code_3998207"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2534890/3998207?width=350&height=250"></script></div>
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: برای دفاع از اسراء از اتباع مختلف اقدامات بیشتری اتخاذ خواهیم کرد و به خانواده همه اسرا اطمینان خاطر خواهیم داد که با روشی انسانی با آن‌ها تعامل خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: پس از آنکه هزاران نفر از نیرو‌های دشمن تسلیم شدند نیرو‌های ما به حمایت از آنان در برابر حملات هوایی دشمن اقدام کردند. بر اساس دستورات فرماندهی با همه اسیران بر اساس اصل رافت اسلامی و سنت‌های یمن رفتار می‌شود.
این عملیات بزرگ‌ترین عملیات کمین نیرو‌های دشمن از زمان آغاز تجاوزگری علیه کشور ما محسوب می‌شود که به مدت چند ماه ادامه یافت و نیرو‌های متجاوز تاکنون متحمل تلفات و خسارت‌های بسیار گسترده‌ای شدند. نخست، شکست سه تیپ نظامی نیرو‌های متجاوز به همراه همه تجهیزات نظامی آن‌ها و بیشتر فرماندهان و نیرو‌های آن؛ دوم، به غنیمت بردن مقادیر زیادی تسلیحات شامل صد‌ها خودروی زرهی؛ سوم، به اسارت گرفتن هزاران تن از نیرو‌های متجاوزان که بیشتر آن‌ها از خیانتکاران و فریب خوردگان بودند و کشته و زخمی شدن صد‌ها تن؛ چهارم، در بین اسرا شمار زیادی از فرماندهان، افسران و سربازان ارتش سعودی قرار دارند؛ پنجم، فقط پس از گذشت ۷۲ ساعت از آغاز عملیات، نیرو‌های ما دشمن را به طور کامل در محاصره قرار دادند؛ آن هم در حالی که این نیرو‌ها شامل سه تیپ نظامی از خیانتکاران و فریب خوردگان و یک گروهان کامل از ارتش سعودی می‌شد. این نیرو‌ها به طور کامل شکست خوردند، به طور کامل به اسارت درآمدند و صد‌ها کیلومتر در این عملیات آزاد شد.
به موجب دستورات رهبری یمن، با این اسیران بر اساس اصول دینی و سنت‌های اصیل یمن و اخلاق انسانی با آن‌ها رفتار خواهد شد.
نیرو‌های ما پس از تسلیم شدن هزاران تن از نیرو‌های دشمنان، به تامین امنیت اسرا در برابر حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی پرداختند؛ ائتلافی که با اجرای ده‌ها حمله هوایی، اسرا را هدف قرار دادند.
<div id="video-display-embed-code_3998489"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2534890/3998489?width=350&height=250"></script></div>
نیرو‌های مسلح یمن به همه خانواده‌های اسرا از اتباع مختلف اطمینان خاطر خواهد داد که برای دفاع از آن‌ها در برابر حملات هوایی، اقدامات بیشتری اتخاذ خواهد کرد و به شکل انسانی با آن‌ها تعامل خواهد کرد تا معامله تبادل فراگیر با دشمن و عوامل آن از خیانتکاران و فریب خوردگان انجام شود.
برخی یگان‌های ویژه از نیرو‌های مسلح یمن در این عملیات شرکت کردند و ماموریت‌های مختلفی داشتند و در چارچوب حمایت و پشتیبانی از این عملیات، در مناطق جغرافیایی گسترده تری حضور داشتند. در راس این یگان ها، یگان موشکی، یگان پهپادی، یگان پدافند هوایی و یگان‌های مختلف نیروی زمینی بود.
نیرو‌های مسلح یمن به اجرای مراحل مختلف عملیات بر اساس طرح خود ادامه خواهند داد و در کنفرانس‌های روز‌های آینده، از نتایج و جزئیات این عملیات در مراحل مختلف آن خبر خواهیم داد.
مجد و بزرگی متعلق به کشور یمن است که در برابر متجاوزان، حملات هوایی و اشغالگری پایدار و مقاوم است. خداوند شهدا را رحمت، اسرا را آزاد کند و به مجروحان شفای عاجل و به ملت عزیز و یمن بزرگ ما عزت و کرامت عطا کند.
<div id="video-display-embed-code_3998502"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2534890/3998502?width=350&height=250"></script></div>
 
عبدالسلام: یمن گورستان متجاوزان خواهد شد
محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن در بیانیه‌ای پیروزی بزرگ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را بر مزدوران سعودی تبریک گفت.
عبدالسلام در بیانیه خود تصریح کرده است ما به مردم بزرگ یمن، ارتش و کمیته‌های مردمی پیروزی الهی در عملیات (نصر من الله) را تبریک می‌گوییم. این پیروزی در نتیجه استقامت مردم و قبایل وفادار و گروه‌های شبه نظامی و احزاب ملی رقم خورده است.
عملیات (نصر من الله) بزرگترین حمله نظامی از آغاز تجاوز به یمن است به گونه‌ای که دشمن در این عملیات متحمل خسارت‌های بسیار سنگینی شده است. شمار کشته‌ها و اسرای این عملیات و غنایم به دست آمده بسیار بی سابقه بوده است و مناطق وسیعی در مدت زمان کوتاه آزاد شده است. در میان اسرا، هزاران نفر از اتباع سعودی هستند از جمله افسران نظامی که به دلیل محاصره بزرگ و دقیق منطقه عملیات از هر طرف، نتوانستند عقب نشینی کنند یا پا به فرار بگذارند.
دشمن با برنامه‌های نظامی خود در مناطق مرزی تلاش می‌کرد تا مردم یمن را مایوس کند، اما در عملیات (نصر من الله) نتایج برای ائتلاف گسترده‌ای که از حمایت نظامی و سیاسی وسیع آمریکا برخوردار است، کاملا معکوس و تکان دهنده بود و تأثیر این خسارت و شکست آن هم در سال پنجم تجاوز وحشیانه دشمنان به یمن بیش از پیش مشهود است.
وی با اشاره به تغییر موازنه قدرت بعد از عملیات (نصر من الله) تاکید کرد سرزمین یمن به قبرستان واقعی برای مهاجمان در طول تاریخ مبدل خواهد شد.
در خبری دیگر شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله یمن گفت امیدواریم نظام سعودی درک کند تدوام تجاوز و محاصره علیه یمن باعث ایجاد ثبات در روابط دو کشور نمی شود.
 
پیام تبریک سخنگوی انصارالله به مناسبت پیروزی در عملیات «نصر من الله»
همچنین محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: عملیات «نصر من الله» پیامی نظامی حامل این هشدار برای متجاوزان و اشغالگران است که متحمل شکست مهلک خواهند شد و هر ذره از خاک یمن که تحت اشغال است، به کمک خدا آزاد خواهد شد.
عملیات نجران منجر به شکست سه تیپ سعودی شد
عملیات «نصر من الله» پیروزی اصل انسانیت بر منفعت طلبی و مادی گرایی است. این عملیات همچنین مصداق بارز قدرت اراده یمن در برابر تجاوز است.
این پیروزی آشکار الهی را که یکی از ثمره‌های استقامت اقشار مختلف مردم یمن است، به ملت بزرگ، ارتش و کمیته‌های مردمی تبریک می‌گوییم.
عربستان بیهوده تلاش می‌کند بر چنین شکست فراگیری در برابر رزمندگان یمنی سرپوش بگذارد. برهمگان آشکار شده است که این حکومت بیرحم واقعیت مردم یمن را به کلی نادیده می‌گیرد. ایمان و اخلاق این مردم سبب می‌شود بر دشمنانی که زرادخانه نظامی دارند، اما از نظر اخلاقی و سیاسی ورشکسته هستند، غلبه کنند.

نظر شما