شناسهٔ خبر: 35616491 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

از عصر امروز ؛

کاهش دما و بارندگی شدید در گیلان رخ می‌دهد

سرپرست اداره پیش بینی هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش دما و بارندگی شدید در گیلان از عصر امروز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از رشت، مازیار غلامی سرپرست اداره پیش‌بینی هشدار اداره کل هواشناسی گیلان اظهار کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جریانات حنوبی بویژه در ارتفاعات و دامنه ها، باد گرم گاهی شدید در منطقه است و بتدریج امروز عصر و شب ، با نفوذ سامانه خنک و بارشی، شرایط برای ابرناکی، مه آلودبودن هوا، کاهش دما، وزش باد و بارندگی (پاره ای نقاط شدید) و احتمال رعد و برق و تگرگ فراهم می شود.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی تا دوشنبه هفته جاری به تناوب در منطقه فعال است ولی برای اواخر وقت امروز و صبح فردا ، بارش ها در بعضی نقاط استان از شدت بیشتری برخوردارند.

غلامی، آسمان امروز گیلان را طی صبح تا ظهر صاف تا نیمه ابری، وزش باد جنوبی و طی عصر و شب بتدریج ابری، بارندگی و وزش باد (اواخر وقت به نسبت شدید) و احتمال رعد و برق عنوان و برای فردا (یکشنبه) نیز آسمان استان را ابری و مه آلود، بارندگی و وزش باد (گاهی شدید)، کاهش دما، طی عصر و شب کاهش ناپایداری، در دامنه‌های جنوبی نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعت ها بارندگی و وزش باد پیش بینی کرد.

وی بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته را با ۳۲ درجه مربوط به دیلمان و کمینه دمای فردا در استان را با ۱۲ درجه مربوط به ماسوله، جیرنده و دیلمان عنوان کرد.

به گفته غلامی، بیشینه دمای امروز رشت ۳۰ درجه و کمینه دمای فردای مرکز استان نیز ۱۷ درجه خواهد بود.

نظر شما