شناسهٔ خبر: 35608561 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ششمین روز مهر

هوای سالم تهران در صبح نخستین روز هفته

هوای تهران در ششمین روز مهر، با شاخص کیفیت ۷۰ در شرایط سالم قرار دارد

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، همچنین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۹۳ در شرایط سالم قرار داشت.
صبح امروز شنبه (۶ مهر) غلظت ذرات معلق افزایش پیدا کرده و با توجه به افزایش تردد خودرو‌ها در نخستین روز هفته نسبت به روز گذشته از میزان بالاتری برخوردار بوده است و سبب برقراری شرایط نامطلوب در برخی مناطق پایتخت خواهد شد.
به تدریج با رشد ناپایداری و وزش باد شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم می‌شود، هر چند با توجه به افزایش سرعت باد (بیشتر از ۸ متر بر ثانیه) در بعد از ظهر روز جاری، احتمال گسیل گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد وجود خواهد داشت.
در اواخر وقت شنبه با کاهش میزان ناپایداری جوی همراه با افزایش حجم ترافیک، تجمع آلاینده‌ها (به ویژه ذرات معلق) در بعضی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود؛ اگرچه وزش باد در بهبود نسبی کیفیت هوای شهر تهران مؤثر خواهد بود.
با کاهش ناپایداری جوی تا نخستین ساعات روز یکشنبه (۷ مهر)، شرایط برای تجمع موقتی آلاینده‌ها در ساعات اوج ترافیک صبحگاهی مهیا خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا دربرخی مناطق در شرایط ناسالم به ویژه برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.
همچنین در بعد از ظهر یکشنبه، افزایش نسبی سرعت باد سبب بهبود موقتی کیفیت هوا می‌شود، اما در ساعات پایانی یکشنبه با حاکمیت جوی آرام و ترافیک شبانگاهی، برغلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد داد.

نظر شما