شناسهٔ خبر: 35604477 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی کشور:

هفته‌ای بارانی در راه است

امین‌حسین نقشینه از بارش باران در بخش‌های مختلف کشور در هفته آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی طی پنج روز آینده در جنوب استان سیستان و بلوچستان و برخی مناطق هرمزگان و کرمان در ساعات بعدازظهر رشد ابر، گاهی رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روزهای شنبه و یکشنبه در بخش‌های شرق و جنوب فارس نیز دور از انتظار نیست.

وی افزود: از بعدازظهر جمعه با شمالی‌شدن جریانات روی دریای خزر به‌تدریج رشد ابر و بارش پراکنده در استان‌های ساحلی دریای خزر آغاز می‌شود. روز شنبه ضمن تقویت بارش‌ها در سواحل دریای خزر، در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

کار‌شناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: روز یکشنبه با تقویت جریانات شمالی در نوار شمالی کشور، بارش‌ها در سواحل دریای خزر تشدید خواهد شد و دریا نیز در این روز مواج می‌شود، این شرایط سبب افت محسوس دما در نوار شمالی کشور و گسترش بارندگی از بعدازظهر به استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد شد، همچنین تا ظهر یکشنبه ارتفاعات شمال آذربایجان شرقی و بخش‌هایی از اردبیل نیز بارندگی خواهند داشت.

نقشینه افزود: دوشنبه بارش پراکنده محدود به غرب سواحل دریای خزر می‌باشد. شایان ذکر است که طی سه روز آینده به‌ویژه در ساعات بعدازظهر وزش باد در شمال غرب ایران و دامنه‌های البرز غربی افزایش خواهد یافت. همچنین در روزهای یکشنبه و دوشنبه برای استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، تهران، البرز، قزوین، خراسان جنوبی، شمال یزد و سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک دور از انتظار نخواهد بود.

نظر شما