شناسهٔ خبر: 35603356 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

معامله سراسیمه عربستان با آمریکا

پنتاگون از اعزام ۲۰۰ نیروی نظامی به عربستان و نصب یک سامانه پاتریوت جدید به همراه چهار رادار در این کشور خبر داد. به گزارش روسیا الیوم، پنتاگون با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن به‌منظور تقویت دفاع هوایی عربستان نیرو و تجهیزاتی شامل ۲۰۰ نیروی نظامی، یک فروند سامانه دفاع موشکی پاتریوت و چهار سامانه راداری «سنتینل» به این کشور اعزام خواهد کرد. سنتینل یک پدافند سه بعدی متحرک است که علیه اهداف در ارتفاع پائین از جمله هلیکوپتر، موشک‌های کروز و پهپاد کاربرد دارد. پاتریوت نیز توانایی مقابله با موشک‌های بالستیک تاکتیکی و موشک‌های کروز را دارد.

بی اعتمادی کره شمالی به مذاکره با آمریکا

کره شمالی در واکنش به  سفر احتمالی ترامپ اعلام کرد، فقدان پیشرفت در تحقق توافقات به دست آمده بین رهبران آمریکا و کره شمالی بر دورنمای نشست آتی بین دو کشور سایه تردید می‌افکند. به گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی کی.ان.سی از قول «کیم کی گوان» مشاور وزارت خارجه این کشور گزارش داد، ایالات متحده هیچ کاری برای تحقق بیانیه مشترک بین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در سنگاپور انجام نداده است. این مقام ارشد کره شمالی همچنین مانورهای مشترک نظامی بین آمریکا و کره جنوبی و همچنین تشدید تحریم‌ها و فشارها بر پیونگ یانگ را نیز مورد انتقاد قرار داد.

سانسور جلسه محاکمه نتانیاهو

دادستان کل رژیم صهیونیستی با درخواست نخست‌وزیر این رژیم برای پخش زنده جلسه مقدماتی محاکمه‌اش مخالفت کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، آویخای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی در پیامی به وکلای بنیامین نتانیاهو، مامور تشکیل کابینه اسرائیل، در پاسخ به درخواست وی برای پخش زنده جلسه محاکمه‌اش اظهار کرد: درخواست نخست‌وزیر بی‌سابقه و بیهوده است و هیچگونه مبنای قانونی ندارد و تیم نتانیاهو از همان ابتدا می‌دانست که دادستانی کل با این درخواست موافقت نخواهد کرد. مندلبلیت افزود: هدف از جلسه‌ای که قرار است دوم و سوم اکتبر (۱۰ و ۱۱ مهر) برگزار شود.

برچسب‌ها:

نظر شما