شناسهٔ خبر: 35602937 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

درباره بازگشت بزرگ یک پدیده

مارتین جادویی!

صاحب‌خبر -

هواداران رئال مادرید «مارتین اودگارد» را به خوبی می‌شناسند. فوتبالیستی که تصور می‌شد در مسیر فراموشی قرار دارد اما حالا دوباره استعدادهایش را ثابت کرده است. اودگارد نروژی وقتی فقط 17 ساله بود، مورد توجه بسیاری از باشگاه‌های اروپایی قرار گرفت. این فوتبالیست را «مسی نروژ» می‌دانستند و همه تیم‌های بزرگ پیشنهادهایی را برای جذب او ارائه کردند. مارتین به همراه پدرش به کشورهای مختلفی سفر کرد و در نهایت تصمیم گرفت پیراهن رئال مادرید را بر تن کند. او در 17 سالگی به تیم دوم باشگاه مادریدی پیوست و یک بازی نیز برای تیم اصلی باشگاه انجام داد. با این وجود در ترافیک هجومی کهکشانی‌ها، جایی برای اودگارد جوان نبود. او که ظاهرا از ترک اجباری مادرید به صورت قرضی سرخورده شده بود، به باشگاه هیرنفین در فوتبال هلند ملحق شد. او در طول دو فصل بازی برای این تیم، تنها چهار گل به ثمر رساند و آمادگی چندانی از خودش نشان نداد. مدیران باشگاه هیرنفین تمایلی به حفظ اودگارد از خودشان نشان ندادند اما باشگاه ویتسه در فوتبال هلند، این بازیکن را برای یک فصل به خدمت گرفت و به شکوفایی دوباره استعداد او کمک کرد. 

او در یک فصل 11 بار برای ویتسه گل زد اما نام کوچک باشگاه اجازه نمی‌داد که مارتین دوباره سر زبان‌ها بیفتد. تنها یک سال بعد از پیوستن به ویتسه، یک انتقال فوق‌العاده برای اودگارد اتفاق افتاد. او به لالیگا برگشت و این بار پیراهن باشگاه رئال سوسیه‌داد را بر تن کرد. او حالا به بازیکن ثابتی برای سوسیه‌داد تبدیل شده و در این تیم درخشش بسیار زیادی داشته است.

به ثمر رساندن دو گل در چهار بازی اول برای تیم اسپانیایی، آمادگی مارتین اودگارد را به رخ می‌کشد. او در این فصل دروازه‌ آتلتیکومادرید را باز کرده و در مسابقه این هفته، رکورد تعداد دریبل در یک مسابقه در چند فصل اخیر لالیگا را تغییر داده است. او با گل‌ها و پاس‌های خارق‌العاده، حالا یک بازگشت بزرگ را تجربه کرده و اگر همه چیز به همین منوال پیش برود، مارتین دوباره به رئال مادرید برمی‌گردد.

 او هنوز هم در عضویت باشگاه مادریدی قرار دارد و آنقدر استعداد از خودش نشان داده که به زودی دوباره برای رئال بازی کند. شاید در تابستان سال آینده، کهکشانی‌ها دوباره به سراغ این فوتبالیست بیایند. بازیکنی که تنها در 20 سالگی، تجربه بازی در چند باشگاه مختلف در اسپانیا و هلند را به دست آورده و می‌تواند به خوبی از این تجربه برای آینده‌اش استفاده کند. خیلی‌ها تصور می‌کردند مارتین هم مثل همه بازیکن‌های کم‌سن‌وسال دیگری است که به سرعت می‌درخشند و به سرعت نیز در معرض فراموشی قرار می‌گیرند. 

این بازیکن اما حالا به همه ثابت کرده که در 20 سالگی، انگیزه‌های زیادی برای تبدیل شدن به یکی از بهترین فوتبالیست‌های دنیا دارد. همه علاقه‌مندان به فوتبال در نروژ، حالا با نمایش‌های اودگارد شگفت‌زده شده‌اند. چراکه او می‌تواند یکی از مهم‌ترین استعدادهای این سال‌های فوتبال در قاره اروپا لقب بگیرد. همه چیز آماده است تا او این بار به عنوان یک فوتبالیست شناخته‌ شده به رئال مادرید برگردد و دوباره برای تیم مورد علاقه‌اش فوتبال بازی کند.

 

نظر شما