شناسهٔ خبر: 3560060 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تجلیل مراجع و علما از حماسه حضور مردم؛

زمان‎شناسی ملت، دشمنان را گیج کرده است

گروه حوزه‌های علمیه: در سی‌و‌ششمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی مردم قم همدوش با مردم سایر نقاط ایران با حضور حماسی خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن یکبار دیگر با رهبر و مقتدای خویش و آرمان‌های انقلاب بیعت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) امسال نیز همانند سال‌های قبل مراجع معظم تقلید همگام با مردم در راهپیمایی حضور یافتند تا بیعت خود با انقلاب اسلامی و رهبری را به رخ جهانیان بکشند.

آیات عظام و فضلای حوزه، جوادی آملی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، فاضل لنکرانی، حسینی بوشهری و ... ضمن حضور در راهپیمایی در سخنانی با قدردانی از حماسه حضور ملت ایران بر تداوم آرمان‌های انقلاب تاکید کردند.

%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86%e2%80%8e%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d9%85%d9%84%d8%aa%d8%8c-%d8%af%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7-%da%af%db%8c%d8%ac-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa

حضور مردم استکبار را گیج کرد

آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، مفسر قرآن و مرجع تقلید درحاشیه شرکت در راهپیمایی 22 بهمن ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی، حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را پر شور و باشکوه توصیف و از زمان‎شناسی مردم تجلیل کرد.

وی افزود: دشمن‌شناسی از ویژگی‌های بارز ملت ایران است و مردم ما می‌دانند در مقابل دشمن چگونه اقدام کنند.

این مرجع تقلید با بیان این که مردم نشان دادند زمان‌شناس و دشمن‌شناس هستند، گفت: با توجه به توطئه‌های دشمنان این حضور نشان‎دهنده هوشیاری مردم و وفاداری آنان به آرمان‌های انقلاب است.

آیت‎الله مکارم شیرازی، ادامه داد: این حضور گسترده مشت محکمی بر دهان دشمنان انقلاب و ملت ایران است و آنها با این حضور گیج و سردرگم می‌شوند.

22 بهمن؛ نمایشگاه اقتدار اسلام و خواری دشمنان

%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86%e2%80%8e%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d9%85%d9%84%d8%aa%d8%8c-%d8%af%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7-%da%af%db%8c%d8%ac-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa

همچنین آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی دقایقی قبل در جریان راهپیمایی 22 بهمن در قم در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: 22 بهمن همایش بزرگ عظمت و اقتدار ملت ایران و نمایشگاهی از قدرت، عظمت و توانایی اسلام است.

وی تاکید کرد: امروز مردم برای حمایت از رهبری و آرما‌ن‌های نظام به اینجا آمده‎اند؛ امروز روز برائت از استکبار جهانی و آمریکاست و مردم نشان دادند در مقابل ابرقدرتها سر تعظیم فرود نمی‌آورند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: مردم ایران نشان دادند که عزت خود را با چیزی عوض نمی‌کنند و دشمنان اسلام‌ستیز هم باید بدانند این عظمت و خروش ملت ایران آنان را منکوب خواهد کرد.

حضور ملت ایران پاسخ محکم به تهدیدات دشمن

آیت‌الله العظمی جوادی آملی نیز در حاشیه حضور در راهپیمایی 22 بهمن گفت: مردم بعد از 36 سال از انقلاب اسلامی، ثابت کردند که به نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی وفادار بوده و در برابر تهدیدات دشمنان هراسی ندارند.

وی با اشاره به حضور گسترده و باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: حضور مردم غیور ایران اسلامی در صحنه، به تهدیدات دشمنان پاسخ داد.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به تهدیدات دشمنان اسلام در مورد مسائل هسته‌ای صلح آمیز جمهوری اسلامی، تاکید کرد: ملت ایران هراسی از این تهدیدات ندارد.

این مفسر قرآن در پایان گفت: این حضور پیام‌هایی برای خاورمیانه و کشورهایی نظیر مصر و یمن دارد که نسبت به استقلال خود اهتمام داشته باشند.

قدردانی از حضور مردم

آیت‌الله ابراهیم امینی نیز با حضور در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، با بیان اینکه این راهپیمایی حماسی دو پیام دارد، افزود: اول به کشورهای منطقه است که ما حاضریم با حسن همجواری با شما زندگی کنیم.

وی این حضور گسترده ملت را حامل یک پیام مهم دیگر برای دولت‌های استکباری عنوان کرد و خطاب به آنها گفت: شما مردم ایران را در طول این مدت به خوبی شناخته اید و می‌دانید اهل مقاومت هستند و با تمام وجود از نظام اسلامی دفاع کرده و خواهند کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت وحدت در جامعه تاکید کرد و گفت: امیدواریم نتایج انسجام بخش در کشور با گفت‎و‎گوی سازنده که مورد تایید رهبرمعظم انقلاب است به نتیجه مطلوب برسد که این مسئله برای عموم مردم و کشورهای منطقه موثر است.

آیت الله امینی همچنین از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 قدردانی کرد.

وفاداری مردم به انقلاب

%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86%e2%80%8e%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d9%85%d9%84%d8%aa%d8%8c-%d8%af%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7-%da%af%db%8c%d8%ac-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa

آیت‎الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه نیز در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: مردم با این حضور وفاداری خود را نسبت به انقلاب اسلامی نظام و انقلاب نشان دادند.

آیت‎الله حسینی بوشهری ادامه داد: مردم نشان دادند که با تمام وجود، هستی و توان به میدان آمده اند بنابراین باید از این حضور مردم باید تقدیر و تشکر کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: امروز مردم با این حضور نشان دادند که در برابر تحریم و تهدید دشمنان ایستاده‌اند و این حضور به سران اروپا و آمریکایی این پیام را دارد که پس از گذشت سی و شش سال اگر ملت ما را نشناخته‎اند، بشناسند و بدانند که مردم بر سر عهد و پیمان خود که با شهیدان امام و انقلاب بستند ایستاده‌اند.

وی در پایان ضمن تشکر از حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: همه آحاد مردم پیر، جوان، زن و مردم آمده‌اند که به دشمنان بگویند تحریم و تهدید کوجکترین اثری را بر ما نداشته است.

ملت ایران با تکیه بر ارزش‌های الهی ایستاده است

همچنین آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن حضور در راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا تصریح کرد: مردم ما ثابت کردند در برهه‌های گوناگون انقلاب اسلامی هر چه دشمنی، پلیدی و زشتی مستکبران بیشتر بوده است، آنها هم قوی‌تر ایستاده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هر چه تهدیدات دشمنان جدی‌تر باشد، مردم ایران بر مواضع خود مستحکم‌تر هستند، تصریح کرد: وقتی دشمنان در حال تهدید هستند مردم ایران با بصیرت، آگاهی و وقت شناسی خود مانند امروز در صحنه حضور پیدا می کنند تا به دشمنان بگویند که ما با صلابت و اقتدار ایستاده‌ایم.

آیت‎الله کعبی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بزرگی را به همراه داشت چرا که بر پایه دیانت، معنویت، عقلانیت، نیازهای فطری، آزادی بنیان نهاده شد از این رو وظیفه و رسالت سنگینی در حفظ و صیانت از انقلاب بر دوش ما نهاده شده است.

عضو خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر آموزه‌های دینی و توجه به اندیشه‌های متعالی اسلامی شکل گرفت از این رو در بیداری اسلامی در جهان نیز نقشی مهم ایفاء و تمدن اسلامی را به دنیا معرفی کرد.

عظمت حضور مردم؛ عامل تقویت نظام در عرصه بین‌المللی

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نیز در سخنانی عنوان کرد: خدا را شاکریم که هر ساله حضور مردم گسترده‌تر می‌شود و نظام اسلامی و مردم قدرت بیشتری در سطح بین‌المللی پیدا می‌کنند.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: حضور مردم در این صحنه یعنی راهپیمایی 22 بهمن برای نظام اسلامی و ملت اقتدار بیشتری را به همراه می‌آورد.

وی ادامه داد: امروز در دنیا شاهد اقتدار نظام هستیم و شکی نیست که نظام پایدار تر و موثرتر در صحنه بین المللی حضور دارد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار تصریح کرد: اکنون جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین‌الملل نقش تعیین کننده‌ای دارد و سیاست‌ها بدون نظر و نقش جمهوری اسلامی ایران به نتیجه نمی‌رسد.

آیت الله محمد جواد فاضل ابراز داشت: خدا را شاکریم که به برکت انقلاب اسلامی روز به روز شاهد گسترش دین اسلام در سطح جهان هستیم.

حاشیه‌هایی از حضور حماسی ملت ایران

مردم قم همچنین پرچم جمهوری اسلامی ایران را به طول دو کیلومتر از میدان مطهری به سمت حرم مطهر با خود حمل کرده و تعداد زیادی از جوانان زیر این پرچم شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر منافق سر دادند.

پرچم حزب الله لبنان و تصاویری از سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان نیز در دست راهپیمایان توزیع شد و راهپیمایان همچنین کاریکاتورها و مجسمه‌هایی از رییس جمهوری آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی را با خود حمل می‌کردند که روی آنها جمله هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید نوشته شده بود.

حضور طلاب غیرایرانی

برخی پاکستانی‌های مقیم قم و طلاب کشورهای مختلف دوشادوش سایر مردم قم در راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا کردند. حضور طلاب خارجی مقیم قم که به همراه خانواده‌های خود در این راهپیمایی حضور یافته‌اند از جلوه‌های مراسم راهپیمایی 22 بهمن مردم قم است.

مردم قم همچنین در این راهپیمایی شعارهایی از جمله از جمله مرگ بر اسراییل ، مرگ بر آمریکا، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر مستکبر، خامنه ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است، گر رهبری فرمان دهد جان را نثارش می کنیم و اطاعت از رهبری باعث اقتدار است، را سر دادند و نسبت به تهدیدات و موضع گیری های اخیر استکبار جهانی واکنش نشان دادند.

حضور جوانان و نوجوانان، جلوه ویژه‌ای به این راهپیمایی باشکوه داده که با صدایی رسا بر ضرورت تداوم راه امام راحل و شهدا و تبعیت از مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند. زنان قم نیز دراین راهپیمایی همگام با مردان درحالیکه برخی از آنان کودکان خردسال خود را بر بغل داشتند، با شعارهای دشمن شکن بیعت مجدد خود را با ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه‌ای اعلام کردند.

تعداد زیادی از روحانیون کشورهای اندونزی، نیجریه، کومور، هند، پاکستان و هندوستان در این راهپیمایی حضور داشته و تابلوهایی نیز با مضمون الموت لاسرائیل و مرگ بر آل سعود خائن را در دست داشتند.

در آغاز راهپیمایی سرود جمهوری اسلامی پخش و تعداد زیادی از پشت بام‌های خیابان اطراف روی راهپیمایان دسته گل پرتاب، گلاب و بادکنک‌های رنگی برای کودکان ریخته می‌شد.

نظر شما