شناسهٔ خبر: 35596938 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همتی در جمع مدیران مناطق آزاد تاکید کرد:

ضرورت توسعه اقتصادی کشور با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی

رییس کل بانک مرکزی گفت: رشد و توسعه اقتصادی کشور در راستای افزایش رفاه مردم باید با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در نشست با مدیران دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی درکیش با اشاره به تلاش ناکام دشمن در حداکثر سازی فشار اقتصادی گفت: در شرایط جنگ اقتصادی چاره ای جز اولویت بندی مسائل اقتصادی نداریم.

وی با تاکید بر نقش مقاومت مردم و برنامه ریزی های صورت گرفته در عبور از شرایط سخت اقتصادی گفت: بحمدالله دشمنان به هدف اصلی خود که فروپاشی اقتصاد ایران بود نرسیدند.

همتی با یادآوری شرایط ارزی کشور در شهریور و مهرماه سال گذشته افزود: علیرغم تمام تحریم ها و فشارهای وارد شده در حال حاضر شرایط ارزی با ثباتی داریم و این آرامش به ما اجازه داده است که به سایر اولویت ها از جمله شرایط مناطق آزاد بپردازیم.

http://media.ibena.ir/d/2019/09/27/3/64206.jpg



رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی بانک مرکزی تامین ارز کالاهای اساسی و دارو است تصریح کرد: خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده ذخیره کالاهای اساسی و دارو در کشور مطلوب است.

وی افزود: انتظارات از بانک مرکزی بالاست و از این رو کنترل تورم، کنترل بازار ارز و کمک به رشد اقتصادی کشور در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.

همتی با بیان اینکه رشد و توسعه اقتصادی کشور در راستای افزایش رفاه مردم باید با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی صورت گیرد، افزود: در این خصوص بایستی بررسی ها و اقدامات لازم در خصوص توانمندی های مناطق آزاد و رفع موانع آنها صورت گیرد تا بتوانیم از این قابلیت ها در مسیر توسعه اقتصادی کشور بهره کامل ببریم.

همتی همچنین به کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه و ماهانه اشاره کرد و گفت: حضور تیم مدیران بانک مرکزی در جزیره کیش به معنای اهمیت مناطق آزاد است. وی افزود: مشکلات سرمایه‌گذاران و تجار در مناطق آزاد را درک می کنیم لذا به اینجا آمده‌ایم تا ضمن گفتگو با فعالان اقتصادی منطقه آزاد کیش و بقیه مناطق آزاد راه حل هایی برای رفع موانع یافته و با تمام توان برای اجرای آنها اقدام کنیم./

نظر شما