شناسهٔ خبر: 35589592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انهدام پهپاد آمریکایی ها حیثیت آن ها را در دنیا به باد داد

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: حیثیت آمریکایی ها با انهدام پهپادشان توسط ایران در دنیا به باد رفت و اگر آمریکایی ها می توانستند حتما اقدام متقابل می کردند اما می دانستند که هر اقدامی پاسخ جدی ایران را به همراه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از نظرآباد، غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در مراسم یادواره شهدای روستای شیخ حسن شهرستان نظرآباد که در مسجد امیرالمومنین(ع) این روستا  برگزار شد با اشاره به تاثیر نهضت عاشورا در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ایران گفت: در عزاداری اصیل امام حسین (ع) و متن زیارت عاشورا یک جهت بندی و یک خط کشی جدی وجود دارد؛ ما از یزید و یزیدیان و کسانی که از او حمایت کردند برائت می جوییم و عرض دوستی و موالات به امام حسین(ع) داریم.

جلالی افزود: دلیل تاکید روایات بر مداومت بر قرائت زیارت عاشورا حفظ این خط کشی تاریخی است و توجه دادن به این نکته است که باید مبارزه با ظلم و کفر و ایستادگی و مجاهدت و ایثار در راه خدا باید در زندگی ما جراین داشته باشد و فراموش نشود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: برگزاری یادواره شهدا هم در راستای حفظ این خط و مرز مبارزه با ظلم است و این معجزه امام خمینی (ره) بود که فرهنگ عاشورا را در دل رزمندگان ما حاکم کرد.

جلالی با اشاره به نگاه تربیتی اسلام در جهاد و ایثار در راه خدا گفت: جنگ و جبهه که محل درگیری و کشتن دشمن و کشته شدن است ، امام با این روحیه، جبهه را دانشگاه فرهنگ سازی و کادر سازی کرد و شهیدانی همچون محمد ابراهیم همت بوجود آمد که زندگی شان با مکتب عاشورا عجین شده بود.

وی افزود: ما در درون فرهنگ عاشورا آموزه های مهمی داریم؛ مفاهیمی همچون اطاعت از رهبری ایستادگی در مقابل ظلم، وفاداری، ایثارگری و شهادت طلبی؛ همه شهدا شما به این سیره حسینی عمل کردند و این نشان از استحکام ایمان شهدای ما دارد.

جلالی تاکید کرد: ویژگی ها و این قابلیت های شهدا مولفه هایی است که از فرهنگ شیعه و از فرهنگ جهاد و شهادت استخراج شده و امروز این مولفه ها را مولفه های قدرت نرم دفاعی می نامند.

وی گفت: اگر امروز می‌بینید که یک عده ناآگاهانه عکس و اسم شهدا را از خیابان ها بر می دارند در واقع دارند مولفه های دفاعی ما را کاهش می دهند؛ شهدا یک عملکرد فیزیکی در زمان خودشان داشتند و یک عملکرد معنوی با تداوم در تاریخ انقلاب داشته و دارند، عملکرد فیزیکی شان همان ماموریتی بود که در طول دفاع مقدس انجام دادند و در نهایت شهید شدند اما عملکرد معنویشان ایجاد تداوم روحیه ظلم ناپذیری است.

جلالی گفت: امروز مراسم گرفتن برای شهدا قدرت نرم و دفاعی برای کشور ایجاد می کند و باید قدر این برنامه ها را دانست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: ما در سال 97 و در ادامه آن در سال 98  یک رویارویی سینه به سینه با آمریکایی ها پیدا کردیم؛ آمریکایی ها سعی کردند از طریق فضای مجازی امنیت کشور ما را بهم بریزند و مردم را با توجه به مشکلات اقتصادی تحریک کنند و در کشور آشوب و ناامنی ایجاد کنند.

جلالی تاکید کرد: امروز ما در منطقه دست برتر را داریم و در قدرت نظامی با توجه به وضعیت ژئوپلوتیک منطقه و تسلط بر سواحل و جزایر، و پدافند هوایی وزمینی امکان عملیات را از آمریکا  گرفته ایم؛ روزی که ما هواپیمای جاسوسی دشمن را منهدم کردیم تمام گزینه های نظامی آمریکایی ها روی میز بود اما چون امکان عملیاتی کردن نداشتند این گزینه ها از روی میز به زیر میز منتقل شد! 

وی افزود: حیثیت آمریکایی ها با انهدام پهپادشان توسط ایران در دنیا به باد رفت و اگر آمریکایی ها می توانستند حتما اقدام متقابل می کردند اما می دانستند که هر اقدامی پاسخ جدی ایران را به همراه دارد.

جلالی گفت: امروز همین فرهنگ اقتدار که در فضای نظامی داریم باید در میدان سیاست هم خود را نشان دهد. نتیجه هر جنگ نظامی در زمین سیاسی مشخص و تعیین تکلیف می شود و  باید سیاست مداران ما از اقتدار و ظرفیت نظامی ما در معادلات سیاسی استفاده لازم را بکنند.

وی گفت: امروز جنگ اقتصادی دشمن یک جنگ بسیار پیچیده و پیشرفته است که دشمن در این مسیر از تمام دانش و امکانات خود استفاده می کند و  همه ظرفیت های رسانه ای  دیپلماسی و حتی نظامی خود علیه ما استفاده می کند اما طبق فرموده رهبری محور حرکت ما مقاومت است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: باید در این دفاع مقدس اقتصادی بازیچه دشمن نشویم و با تهاجمات رسانه ای دشمن در زمین دشمن بازی نکنیم؛ در اثر جنگ روانی دشمن در کشور کمبود مصنوعی ایجاد نکنیم، کالای خارجی مصرف نکنیم و متوجه تلاش های دشمن برای ضربه زدن به کشور باشیم.

انتهای پیام/ب/ق

 

نظر شما