شناسهٔ خبر: 35586246 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

همه باید برای بومی‌کردن قطعات خودرو پای کار بیایند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای بومی‌کردن قطعات خودرو همه باید پای کار بیایند و این امر یکی از راهکارهای رونق تولید است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا رحمانی عصر امروز در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی ارگ جدید بم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه و نشستی با مجموعه خودروسازان و واحدهای صنعتی ارگ جدید بم مشکلات آنها مورد بررسی قرار می‌دهیم و در راستای به حداکثر رساندن ظرفیت تولید آنها تلاش خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه مهم‌ترین کار ما بومی‌سازی قطعات است، افزود: ظرفیتی که در منطقه ارگ بم دیده‌ایم، می‌توانیم از این ظرفیت در داخل کشور استفاده کنیم.

رحمانی عنوان کرد: نمودهایی که در این منطقه دیدیم این بود که در ساخت مودم به خودکفایی رسیدیم.

وی بیان داشت: وارد نشدن قطعه خودرو و وارد شدن قطعات الکتریکی خودرو عمده مشکلات ما در کشور هستند اما در اینجا بخش‌هایی را دیدیم که می‌تواند ما را به خودکفایی برساند اگر ساخت داخل مورد توجه قرار گیرد حتما به خودکفایی خواهیم رسید.

رحمانی خاطرنشان کرد: برای بومی‌کردن قطعات خودرو همه باید پای کار بیایند و این امر یکی از راهکارهای رونق تولید است.

بازدید وزیر صمت از  ۹ واحد صنعتی در بم

وزیر صنعت، معدن و تجارت بعد از ظهر امروز از  ۹ واحد صنعتی از جمله مودم‌سازی، ضبط ماشین، مدیران خودرو، ریگان خودرو و ... در منطقه ارگ جدید بم بازدید کرد.

در این بازدید اعلام شد، شرکت خودروسازی مدیران خودرو در گذشته ساعتی ۲۰ خودرو تولید می‌کرد و به خاطر نبود قطعات و تعطیل نشدن کارخانه تولید خود را پایین آورده است.

حسین مطهریان مدیر کارخانه ریگان خودرو نیز گفت: نخستین محصول را در یک سال گذشته تولید کردیم اما به علت برخی مشکلات مالی، تحریم‌ها و کمبود قطعات به تعطیلی خوردیم و پرسنل این کارخانه اینک درحال تعمیرات و فعالیت‌های جانبی هستند.

وی بیان کرد: تحریم‌ها مشکلات بسیاری برای حمل و نقل قطعات خریداری شده به داخل کشور ایجاد کرده و در این زمینه قرار بود تا پایان سال ۱۲ هزار خودرو تولید کنیم که برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه عقب افتاد.

در بازدید از خودروسازان بم اعلام شد، در روز ۲۱۰ خودرو تولید می‌کرد که اکنون ۷۰ درصد تولیدات آن کاهش یافته است.

 شرکت خودروسازی کارمانیا نیز مورد بازدید وزیر صمت قرار گرفت، این شرکت ۳۱۰ کارگر و ماهانه ۴۰۰ خوردو  تولید می‌کرده که به دلیل عدم واردات قطعه به کشور در حال حاضر یک سال و اندی تعطیل شده است.

رحمانی همچنین از شرکت قوای محرکه، آرمان موتور ارگ (صندلی خودرو)، سالن قطعه‌سازی کرمان موتور، آرمان الکتریک نیز بازدید کرد.

اتتهای پیام/80018/ق/ق

نظر شما