شناسهٔ خبر: 35569253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار آذربایجان‌شرقی:

میزان اعتماد مردم استان به دستگاه قضایی نگران‌کننده است

پورمحمدی از بین رفتن اعتماد به قوه قضائیه را یکی از چالش های مهم دستگاه قضایی در آذربایجان شرقی دانست و خاطرنشان کرد: میزان اعتماد مردم این استان به دستگاه قضائی ۱۱ درصد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» امروز(سوم مهر) در مراسم معارفه دادستان جدید تبریز با بیان اینکه این خطه به لحاظ امنیت جزو استان های امن است، گفت: آذربایجان شرقی به جهت امنیت قضایی و ناهنجاری های سازمان یافته نیز طی سال های اخیر روند نزولی داشته است و مشکلات چندانی در این منطقه وجود ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی، از بین رفتن اعتماد به قوه قضائیه را یکی از چالش های مهم دستگاه قضائی در آذربایجان شرقی دانست و خاطرنشان کرد: میزان اعتماد مردم این استان به دستگاه قضائی ۱۱ درصد است که رقمی نگران کننده به شمار می رود.

وی ادامه داد: به همین علت در حال حاضر در اذهان عمومی علامت های سؤال بیشماری وجود دارد که با اینکه اسامی مجرمان اقتصادی همچون شهرام جزایری و بابک زنجانی اعلام شد، اما عاقبت این پرونده ها چه شد؟

همچنین «بابک محبوب علیلو» دادستان جدید تبریز در سخنانی به ارایه برنامه های خود پرداخت و اظهار داشت: بدون هیچ ملاحظه ای با فساد مبارزه می‌ کنیم، طبق قانون، دادستان حافظ حقوق عمومی مردم بوده و بر این اساس مسئولیت های خطیری بر عهده دارد.

وی  افزود: مبارزه با مظاهر فساد از جمله اقتصادی، اداری، اجتماعی، صیانت از حقوق عامه، حمایت از رونق تولید و کمک به واحدهای صنعتی مشکل دار، پیشگری از وقوع جرم و همچنین تکریم ارباب رجوع مورد توجه ویژه دادستانی تبریز قرار خواهد گرفت.

محبوب علیلو با بیان این‌که در مبارزه با فساد بدون هیچ ملاحظه به وظایف خود عمل خواهیم کرد، ادامه داد: اجازه نخواهیم داد افراد فرصت طلب و سودجو با تعرض و دست اندازی به بیت‌المال و حقوق مردم، دستاوردهای نظام را زیر سئوال برده و سرمایه های اجتماعی و عمومی را خدشه دار کنند.

وی خاطرنشان کرد: دادستان مرکز استان در صیانت از ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی و برخورد با کسانی که با علم و آگاهی نسبت به توطئه‌های بیگانگان ،مبادرت به رفتارهایی در حوزه حجاب و عفاف و کشف حجاب در خودروها می‌کنند، تعارف نخواهد کرد.

گفتنی است، بابک محبوب علیلو در این مراسم به عنوان دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز معرفی شد که پیشتر به مدت یک سال معاونت قضایی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی را بر عهده داشت.

ریاست شوراهای حل اختلاف آذربایجان شرقی، معاونت دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز، دادیاری اجرای احکام کیفری و دادیاری تحقیق از جمله سوابق محبوب علیلو در سال های گذشته است.

نظر شما