شناسهٔ خبر: 35562283 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور:

۹۱ درصد اعتبارات عمرانی دولت پرداخت شد

تهران- ایرنا- معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور از پرداخت ۹۱ درصد اعتبارات عمرانی دولت در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور، در گزارشی دستاوردهای یک ساله وزارت امور اقتصادی و دارایی از شهریور ۱۳۹۷ تا مرداد ۱۳۹۸ را تشریح کرد.

بر اساس این گزارش، ۴۱۸ هزار فقره اموال غیر منقول دولتی (زمین و ملک) در راستای اجرای پروژه مدیریت دارایی های دولت از سال ۱۳۹۴ تا کنون ثبت شده که ۶۷ هزار و ۴۵۰ فقره آن طی یک سال اخیر صورت گرفته است.

کاهش دو هزار و ۵۸۹ دستگاه خودروی دولتی در راستای اجرای پروژه مدیریت دارایی های دولت یکی دیگر از دستاوردهای یک ساله وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور با اشاره به انتشار معادل ۱۹۳ هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی در سال ۱۳۹۷ از  انتشار ۳۱۰ هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی توسط معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور با هدف تسویه بدهی دولت به پیمانکاران طرف قرارداد دستگاه های اجرایی در سال ۱۳۹۸ خبر می‌دهد.

گزارش معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور، رقم تسویه بدهی ها و مطالبات دولت در پایان مرداد سال ۱۳۹۷ را معادل ۵۰ هزار میلیارد ریال عنوان می کند که در راستای بهبود و رونق اقتصادی، با رشدی هفت برابری، در سال جاری به ۳۵۴ هزار و ۴۳۸ میلیارد ریال افزایش یافته است.

در این گزارش با تاکید بر اینکه، انتشار اوراق مالی اسلامی موجب اجرای سریع تر طرح های عمرانی، تعمیق بازار بدهی ها و تنوع ابزار های تامین مالی دولت به عنوان مهم ترین دستاوردهای  این حوزه است، اعلام شده است: در سال ۱۳۹۷ معادل ۳۸۴ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اوراق اسلامی مشتمل بر ۳۰ هزار میلیارد ریال اوراق نقدی و ۳۵۴ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اوراق غیر نقدی منتشر شده است.

«توسعه سامانه تخصیص اعتبارات (سناب)»، «طراحی و اجرای سامانه جامع حسابداری خزانه»، «طراحی و پیاده سازی سامانه درخواست وجه الکترونیکی دستگاه های اجرایی»، «سامانه مدیریت حساب های بانکی برای انجام عملیات حساب های بانکی بدون مراجعه حضوری» و انتقال ۲۲ هزار حساب بانکی به بانک مرکزی در راستای مدیریت نقدینگی «و «پرداخت حقوق کارکنان دولت با یکپارچه سازی نرم افزار حقوق و مزایای کارکنان» از جمله اقدامات انجام شده در چارچوب پروژه هوشمند سازی عملیات مالی دولت (خزانه داری الکترونیکی) بوده است.

نظر شما