شناسهٔ خبر: 35554937 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم تسهیل‌گری در واگذاری‌ مکان‌های تاریخی و فرهنگی به بخش خصوصی

استاندار کردستان اظهار کرد: در واگذاری مکان‌های تاریخی و فرهنگی استان به بخش خصوصی باید تسهیل‌گری صورت گیرد تا بخش خصوصی بیشتر به سرمایه‌گذاری سوق پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مراد‌نیا صبح امروز در جلسه واگذاری عمارت متوسل شهر سنندج به بخش خصوصی که در دفتر استاندار برگزار شد گفت: افرادی از بخش خصوصی که مشتاق سرمایه‌گذاری در استان هستند را باید با تسهیل‌گری در انجام امور جذب کرد تا برای استان تولید ثروت داشته باشند.

وی افزود: یکی از اموری که می‌تواند جذب‌کننده سرمایه‌گذار در بخش خصوصی باشد تبلیغات و شناساندن مکان‌های تاریخی و بناهای متعدد شهر سنندج و استان کردستان برای جذب سرمایه‌گذار است.

در ادامه این جلسه بهرام نصرالهی‌زاده رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان گفت: در هر شرایطی آماده جذب سرمایه‌گذار و واگذاری اماکن مختلف به بخش خصوصی هستیم.

وی تصریح کرد: خانه متوسل سنندج پنجمین پروژه واگذار شده به بخش خصوصی بعد از خانه ژیمناستیک بانه، استخر سقز، حمام‌ عبدالخالق و ایستگاه تولید نهال است که امیدورایم برای شهر سنندج تولید ثروت داشته باشد.

نصرالهی زاده خاطرنشان کرد: اگر سرمایه‌گذار وجود داشته باشد طبعا قوانین و مقررات انعطاف‌پذیر است و می‌توان شرایط را برای سرمایه‌گذاری فراهم کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان در افزود: در واگذاری بنا‌های تاریخی به بخش خصوصی علاوه بر جذب توریست و ارائه خدمات باید به بحث فرهنگی و معرفی فرهنگ کردستان نیز توجه شود.

وی اذعان کرد: سیاست اصلی دولت در چنین واگذاری‌هایی به بخش خصوصی کسب درآمد نیست و صرفا به دنبال تولید ثروت در استان و ایجاد اشتغال است.

نصرالهی زاده گفت: ارزیابی قریب به 30 پروژه دیگر برای تحویل به بخش خصوصی در استان انجام شده است که در آینده نزدیک شاهد واگذاری آنها خواهیم بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در پایان گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان هرچه بیشتر برای جذب سرمایه‌گذار تلاش کند نتیجه بهتری خواهد گرفت.

انتهای پیام/79/2330

نظر شما