شناسهٔ خبر: 35531903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آلزایمر"گران ترین بیماری دنیا"

افسردگی خطر ابتلاء به آلزایمر را افزایش می دهد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، روانپزشک یزدی با بیان اینکه آلزایمر گران ترین بیماری دنیا است گفت: با برگزاری همایش هایی با عنوان  آلزایمر می توان  آگاهی عمومی جامعه را افزایش داد و موجب  تشخیص زودرس این بیماری شد. 
 محمودی در خصوص اختلالات رفتاری و شناختی در آلزایمر گفت: آلزایمر شایع ترین علت زوال عقل است و 50تا70 درصد زوال عقل را به خود اختصاص می دهد.
وی با اشاره به اختلالات رفتاری در آلزایمر گفت: پرخاشگری، بی قراری، عدم همکاری، سرگردانی و مهارگسیختگی مهمترین اختلالات رفتاری این بیماری محسوب می شود.
روانپزشک یزدی در ادامه افسردگی، اضطراب، اختلال در سیکل خواب و بیداری، توهم و تغییر در شخصیت را مهمترین علائم بیماری آلزایمر برشمرد و افزود: افسردگی یک عامل خطر برای ایجاد زوال عقل می باشد و نتایج بررسی ها نشان می دهد فردی که چندین مرتبه افسرده شده باشد و درمان نشده باشد ممکن است احتمال بروز آلزایمر در وی افزایش یابد. 
بیماری آلزایمر یا بیماری فراموشی که به اختصار آلزایمر خوانده می‌شود، یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که بتدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود. بارزترین نوع از انواع مختلف زوال عقل اختلال حافظه‌است.

نظر شما