شناسهٔ خبر: 3550443 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

غلظت گرد و خاک امروز در اهواز به بيش از شش هزار ميکروگرم رسيد

مدير کل اداره کل محيط زيست استان خوزستان از رسيدن غلظت گرد و خاک امروز در اهواز به بيش از شش هزار ميکروگرم خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش خرگزاري موج، احمدرضا لاهيجان زاده گفت: غلظت گرد و خاک هواي اهواز در روز سه شنبه به بيش از شش هزار و 691 ميکروگرم بر متر مکعب؛ يعني بيش از 45 برابر حد مجاز رسيد.
مدير کل حفاظت محيط زيست خوزستان ادامه داد: از ابتداي صبح امروز ميزان غلظت گرد و غبار در شهرهاي استان افزايش يافته و اين ميزان در شهر اهواز از 710 ميکروگرم در ساعت 9 صبح به شش هزار و 691 ميکروگرم بر مترمکعب در ساعت 11 دقيقه رسيده است.
به گزارش روابط عمومي اداره کل حفاظت محيط زيست خوزستان، وي افزود: ميزان گرد و خاک در شهرستان انديمشک در حال حاضر 374، بهبهان 374، دزفول 349، گتوند232، شوش 340، سوسنگرد198 و در ماهشهر به 420 ميکروگرم بر متر مکعب رسيده است.
در حال حاضر به دليل گرد و خاک شديد شعاع ديد افقي در اهواز به کمتر از 100 متر رسيده است.
بروز پديده گرد و خاک از ابتداي صبح امروز موجب تعطيلي مدارس و ادارات در شهرستان هاي اهواز، هنديجان، ماهشهر، رامشير، بندر امام خميني (ره) کارون، باوي، هويزه، حميديه و دشت آزادگان شده است.
همچنين صبح سه شنبه فرودگاه بين المللي اهواز به دليل گرد و غبار و کاهش ديد، تاکنون چند پرواز اين فرودگاه لغو شده و بقيه پروازها نيز در شرايط مساعد شدن هوا و افزايش ديد افقي با تأخير خواهد شد.
در سه روز اخير بسياري از پروازهاي فرودگاه اهواز به دليل غلظت گرد و غبار، و کاهش ديد افقي تا کمتر از 50 متر لغو شده است.
پديده گرد و غبار که در دو هفته گذشته بيشتر مناطق خوزستان را در برگرفته، ضمن آنکه سبب تعطيلي نيمي از اداره ها و مدارس خوزستان شده بسياري از برنامه ها، همايش ها و نشست هاي اداري را نيز لغو کرده است.
تا ساعت مخابره خبر (11) وزش باد به نسبت شديد توأم با گرد و غبار در کلانشهر اهواز زندگي عادي مردم براي چندين بار در هفته اخير مختل کرده و ادارت و مدارس بيش از 10 شهرستان اين استان تعطيل شده است.

نظر شما