شناسهٔ خبر: 3546662 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اوباما درخواست اختیارات جدید مربوط به امور جنگی‌ را به کنگره ارسال کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا اوایل امروز (سه‌شنبه) طرح کلی اختیارات جدیدش را برای استفاده از نیروی نظامی در مبارزه با گروه تروریستی داعش به کنگره ارسال کرد.

صاحب‌خبر -

رئیس‌جمهوری آمریکا اوایل امروز (سه‌شنبه) طرح کلی اختیارات جدیدش را برای استفاده از نیروی نظامی در مبارزه با گروه تروریستی داعش به کنگره ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این درخواست باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا منجر به نخستین رای‌گیری کنگره درخصوص جنگ در 13 سال اخیر خواهد شد که یکی از مهمترین رای‌گیری‌های پیش‌روی اعضای مجلس نمایندگان و سنا محسوب می‌شود.

برای آنکه کنگره درخواست اوباما را تصویب کند، باید وی تعادلی میان قانون‌گذارانی که خواستار اختیارات وسیع برای مبارزه با داعش و دیگر گروه‌های تروریست هستند و اعضای دیگر حزبش که نگرانند این اختیارات جدید برای استفاده از نیروی نظامی منجر به گرفتار شدن آمریکا در جنگ طولانی دیگری خواهد شد، به وجود آورد.

تاکنون اوباما به اختیارات کنگره‌ای تکیه کرده که جورج بوش، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا از آنها برای توجیه اقدامات نظامی پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی استفاده کرد.

اوباما پیشتر تاکید کرد بود، وی برای استقرار بیش از 2700 نیروی آمریکایی در عراق، کمک به نیروهای امنیتی عراق و انجام حملات هوایی کنونی علیه اهداف موردنظر در عراق و سوریه اختیارات قانونی دارد. اما اخیرا وی گفت که اختیارات جدیدی می‌خواهد. به همین منظور کاخ سفید پیش‌نویسی را تهیه کرده اما هنوز رسماً تایید نشده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما