شناسهٔ خبر: 35463180 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

محسنی بندپی: آبخیزداری و آبخوان‌داری اولویت اصلی استان تهران برای پیشگیری از سیل است

استاندار تهران با اشاره به لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از سیل بر اولویت آبخیزداری و آبخوان‌داری به عنوان اولویت اصلی استان تهران تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران،انوشیروان محسنی بندپی در هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با اشاره به لزوم توجه به وضعیت راه‌ها اظهار داشت: جاده و راه به عنوان اولویت استان است که با کمک ارزش افزوده و کمک‌های سازمان توسعه مدیریت باید بررسی برسیم که آیا ایجاد تونل در جاده کمرخانی و یا ایجاد جاده جایگزین صرفه اقتصادی دارد که این موضوع در کارگروه زیربنایی مطرح می‌شود.
 
وی با اشاره به لزوم توجه به احداث و تکمیل تصفیه‌خانه‌های روستایی ادامه داد:۱۰ میلیارد تومان برای احداث تصفیه‌خانه لواسان تخصیص داده شده و بقیه نیز مطالبه می‌شود تا به عنوان پروژه های اولویت‌دار به سرانجام مناسب برسد.
 
استاندار تهران عنوان کرد: آبخیزداری و آبخوان‌داری نیز اولویت اصلی استان برای پیشگیری از سیل است و این موضوع در شمیرانات به عنوان اولویت خاص مطرح می‌شود که باید طرح آن آماده شود.
 
محسنی بندپی سپس به اهمیت طرح کاداستر اشاره کرد و گفت: حرکت به سمت رعایت ضوابط قانونی و اقدامات پیشگیرانه نیازمند پیاده‌سازی طرح کاداستر است در این راستا طرح کاداستر شهرستان شمیرانات تا سال ۹۹ آماده می‌شود.

نظر شما