شناسهٔ خبر: 35447082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مذاکره در فشار حداکثری به معنای تسلیم است

امام جمعه موقت شهرضا گفت: مذاکره در فضای فشار حداکثری معنای آن یک گفت‌وگوی عادلانه و احترام متقابل نیست مذاکره در فشار حداکثری به معنای تسلیم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سید احمد موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا با بیان این‌که یکی از مصادیق عالی تقوا امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: هدف امام حسین (ع) از قیامش، امر به معروف و نهی از منکر بود.

امام جمعه موقت شهرضا با بیان این‌که در جامعه ترک منکر و نهی از منکر لازم است، افزود: راه سعادت در شهادت‌طلبی است، رمز یک نجات یک جامعه آن است که مردمش در راه ارزش‌ها جان بر کف باشند.

وی با بیان این‌که آن چیزی که به ما عزت می‌دهد رعایت تقوای الهی در همه جوانب است و باید در مقابل استکبار تمام قد بایستیم، گفت: امام راحل (ره) یاد دادند که آمریکا شیطان بزرگ است و مذاکره با شیطان معنا ندارد.

موسوی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب در ابتدای درس خارج از فقه و اصول خود بار دیگر به مسأله مذاکره با دشمن اشاره کردند، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، آمریکایی‌ها از موضع فشار حداکثری بر ملت رو به دروغ حداکثری آوردند، جبهه، جبهه رذایل است با این آدم نباید بر سر میز مذاکره نشست.

امام جمعه موقت شهرضا با بیان این‌که مسؤولان کشور بعد از تجربه سنگین و پُر بهای به این نتیجه رسیدند که دیگر با آمریکا مذاکره فایده ندارد، تصریح کرد: هیچ آدم عاقلی با کسی که یک بار مذاکره را زیر پا له کرده، مذاکره نخواهد کرد؛ البته اگر آن‌ها پیشنهاد مذاکره را تکرار می‌کنند و اگر رهبر معظم انقلاب مسأله نفی مذاکره را تأکید می‌کنند شاید چراغ سبزی جایی به دشمن نشان داده‌ایم.

وی با تأکید بر این‌که مسؤولان باید محکم باشند، خاطرنشان کرد: آن روزی که رهبر معظم انقلاب فرمودند، یکی بزنند ده تا می‌خوردید، دشمن دید یکی بزند ده تا می‌خورد، روزی که انگلیس کشتی ایران را توقیف می‌کند، رهبر معظم انقلاب فرمودند، بچه‌های حزب‌اله در جای و زمان مناسب پاسخ خواهند داد و کمتر از 48 ساعت ناو انگلیس مصادره شد.

موسوی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، اگر آمریکا مذاکره برجام را پاره می‌کند ما سند برجام را آتش می‌زنیم اما این صحبت مورد غفلت واقع شد و سند برجام آتش زده نشد و امتداد پیدا کرد به اروپایی‌ها، رسیدیم به جایی که اروپا به هیچکدام از تعهدات یازده‌گانه عمل نکرد و امروز آمریکا و اروپا از فشار حداکثری به دروغ حداکثری بر علیه ملت ایران روی آورد‌ه‌اند و هیچ عاقلی در این شرایط بر سر میز مذاکره نمی‌نشیند.

امام جمعه موقت شهرضا با اشاره به حمله به پالایشگاه نفت عربستان بیان کرد: عربستان گفته ایران مسؤول حمله به پالایشگاه نفت عربستان است، ایران نزده است اگر بچه‌های ‌ایران زدند، شما نخواهید بود که بیایید دروغ‌پردازی کنید، این بازویی از بازوان انقلاب اسلامی بود، پهپادهای انصاراله پالایشگاه نفت عربستان را مورد هدف قرار داد.

وی با بیان این‌که امروز جمهوری اسلامی ایران در تصمیمات منطقه دخالت دارد و این نتیجه اعتماد به مردم است، افزود: رهبر معظم انقلاب بر دو نکته تأکید کردند نخست این‌که مسؤولان کشور به مردم توجه داشته باشند، دوم مذاکره در شرایط فشار حداکثری دشمن در همه سطوح و در همه موضوعات ممنوع است و هیچ مسؤولی اجازه هیچ نوع مذاکره‌ای را نه رسماً و نه در حاشیه هیچ اجلاسی را نخواهد داشت.

موسوی با بیان این‌که مذاکره در فضای فشار حداکثری معنای آن یک گفت‌وگوی عادلانه و احترام متقابل نیست مذاکره در فشار حداکثری یعنی تسلیم، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، این جور مذاکره را با گاو شیرده یعنی آل سعود بکنید این ملت آن ملت نیست.

امام جمعه موقت شهرضا با تأکید بر این‌که هر نوع مذاکره در هر سطحی اگر اتفاق افتاد عبور از خط قرمز ‌رهبر و نظام و یک تخلف آشکار است، گفت: قطعاً امت حزب‌اله هر نوع مذاکره‌ای را با ملت آمریکا تحریم خواهند کرد.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا تصریح کرد: دفاع مقدس انقلاب ما را بیمه و تضمین کرد، نگذارید یاد و خاطره شهدا مخفی بماند، کسانی که ماندند از مقاومت آن ایام برای مردم بگویند، 8 سال در برابر دنیای استکبار ایستادیم با یک انقلابی که کمتر از 2 سال به پیروزی رسیده بود.

موسوی با بیان این‌که در 8 سال دفاع مقدس مردم جنگ و جبهه‌ها را دفاع کردند و خط مقدم را پر کردند و عزت داشتند و رهبر با این مردم مقتدر بود، اضافه کرد: دفاع میدان‌های مختلفی دارد که گاهی در جنگ است و باید در میدان جنگ و دفاع کرد و گاهی جنگ نیست اما موضوع فرهنگی است، امروز هم هر جایی را که نیاز است فرهنگ جامعه حفظ شود باید آتش به اختیار بود.

امام جمعه موقت شهرضا با اشاره به آغاز بازشگایی مدارس گفت: معلمان مشکلات معیشتی دارند، نگذارید مشکلات بیرون بر سر کلاس‌ها بیاید، سعادت بچه‌ها به نوع برخورد شما گره خورده است.

وی با بیان این‌که دانش‌آموزان امانت‌های والدین هستند که برای آینده ساخته می‌شوند، افزود: تربیت مسأله‌ای این نیست که واگذار کنیم به مدرسه، آموزش و پرورش مسئولیت «آموزش» و «پرورش» را بر عهده دارد که پرورش بار بسیار سنگینی دارد و ساده نیست.

انتهای پیام/63101/پ30/

نظر شما