شناسهٔ خبر: 35432584 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پوشش رسانه‌ای 96 درصدی کشور/ دفتر خبر صدا و سیمای تربت حیدریه راه اندازی شد

قائم مقام صدا وسیمای کشور گفت: پوشش رسانه ای در کل کشور بالای ۹۶ درصد است و این یکی از استقلالی های است که بعد از پیروزی انقلاب به‌دست آورده‌ایم .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی مقدم در ششمین جلسه شورای اداری ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و هزار شهید تربت حیدریه اظهار کرد:تربت حیدریه شهری است که هم از جنبه تاریخی و هم از جنبه مذهبی و فرهنگی چهره‌های شناخته شده‌ای دارد، در انقلابی‌گری نیز چهره‌ای درخشان دارد که ۴۳ روز قبل از ۲۲ بهمن ۵۷ کار حکومت اسلامی را شروع کرد.

قائم مقام سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه قصور و عقب افتادگی زیادی در حوزه رسانه داریم، خاطرنشان کرد: با وجود فعالیت‌های صورت گرفته اما بعضی از شهرستان‌ها از حیث رسانه‌ای فعالیت‌های بسیار کمی دارند چرا که نتوانستیم ظرفیت‌های شهرستان‌ها را معرفی کنیم و پوشش رسانه‌ای بدهیم اما با راه‌اندازی دفتر خبری در تربت حیدریه انشالله گام‌های خوبی در خصوص معرفی ظرفیت‌های شهرستان برداشته می‌شود.

 وی ادامه داد: در حال حاضر 97 درصد پوشش رسانه‌ای در شهرستان تربت حیدریه وجود دارد، اما از نظر پوشش آنتن‌های صدا و سیما بازهم نقاط کور داریم و 3 هزار  نقطه کور در سطح کشور وجود دارد که به دلیل وجود مناطق دور دست و جمعیت پایین، از سیگنال‌های رسانه‌ای برخوردار نیستند.

موسوی مقدم متذکر شد: تا پایان سال ۹۸ شاهد افزایش تعداد شبکه‌های دیجیتال در تربت حیدریه و همچنین پوشش بیشتر امواج  FM هستیم.

قائم مقام سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران افزود: بیش از ۹۵ درصد تجهیزات لازم صدا و سیما را از داخل کشور تأمین می‌کنیم که اگر این خودکفایی صورت نمی‌گرفت با وجود تحریم‌های فعلی در زمینه تجهیزات و توسعه رسانه دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شدیم.

وی تصریح کرد:در آینده شاهد خودکفایی سیستم‌های مخابراتی در عرصه فضا هستیم که به لطف خدا به این مهم دست یافته‌ایم وپس از گذشت پنج دهه از انقلاب اسلامی، با بررسی اجمالی شاهد کسب موفقیت‌های بی‌شماری بوده‌ایم که در تاریخ ایران کم‌نظیر است.

موسوی مقدم گفت: پوشش رسانه‌ای درکل کشور بالای 96 درصد بوده که از دستاوردهای بزرگ انقلاب است این نشان می‌دهد در حوزه پیشرفت رسانه‌ای عقب افتادگی و مشکل نداریم و در حوزه فضا هم مستقل می‌شویم.

قائم مقام صدا وسیمای کشور بیان کرد: از بسیاری جنبه‌ها، صدا و سیما قدرتمندترین، فراگیرترین و پرنفوذترین رسانه خبری و نهاد آموزشی–فرهنگی در ایران به‌شمار می‌رود که مهم‌ترین استراتژی آن ترویج آمریکا ستیزی از راه تولید سریال و مستندات سفارشی جذاب و ایجاد حس تنفر نسبت به غرب در بین مردم است.

وی گفت: این سازمان علاوه بر تملک و کنترل رادیو و تلویزیون، مالک شرکت فیلم‌سازی سیما فیلم است، جشنواره‌های فیلم، موسیقی و هنری برگزار می‌کند، کتاب، روزنامه و مجله منتشر می‌کند و از دانشگاه صدا و سیما به عنوان یک بازوی آموزشی، بهره می‌گیرد، فعالیت‌های صدا و سیما به مرزهای ایران محدود نیست و در کشورهای مختلف جهان دارای تشکیلات است. 

موسوی مقدم تاکید کرد: صدا و سیما می‌تواند با محتواهای تاثیرگذار در فضای مجازی، فرهنگ بومی، ارزش‌های اسلامی و افتخارات ملی را تقویت کند. 

در حوزه تولید خبر و اشاعه آن ضعیف عمل کردیم

در ادامه جلسه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و اول مهر و بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی ادامه داد: تربت حیدریه اولین شهر پیروز انقلاب اسلامی، بزرگترین تولید کننده زعفران در کشور، بزرگترین تولید کننده پسته در خراسان و پایتخت ابریشم ایران است، این شهرستان با تولید یک‌میلیون رأس دام بزرگترین تولید کننده دام در شرق کشور است.

سعید باستانی گفت: متأسفانه در کشور کمتر کسی از وجود چنین پتانسیل‌هایی در تربت حیدریه اطلاع دارد و این نشان می‌دهد که در حوزه تولید خبر و اشاعه خبر ضعیف عمل کردیم و امیدواریم با افتتاح دفتر خبری به معرفی پتانسیل‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و کشاورزی در سطح کشور دست یابیم.

وی تصریح کرد: ثبت شهر ملی ابریشم، روستای ملی ابریشم کشی و بسیار پتانسیل‌های دیگر که متأسفانه در سطح کشور این اخبار منتشر نشده، از ظرفیت‌های این شهرستان است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وجود نقاط کور آنتن‌های صدا و سیما همچنان در شهرستان وجود دارد که این تقاضا را بارها اعلام کردیم و اکنون نیز در حضور قائم مقام صدا و سیما این درخواست را مطرح می‌کنیم.

راه‌اندازی دفاتر خبری مراکز جمعیتی نباید معطل دستور سازمان شود

فرماندار تربت حیدریه در بخش دیگری از این جلسه با بیان اینکه راه‌اندازی دفاتر خبری مراکز جمعیتی نباید معطل دستور سازمان شود، گفت: تربت حیدریه مرکز و بلوک یک نقطه جمعیتی در حدود یک و میلیون و 200 هزار نفری است که متأسفانه خیلی از خبرهای دست اول شهرستان در سیمای استانی پخش نمی‌شود.

علی رستمی افزود: متأسفانه به ندرت خبرهای مدیران تراز اول در سیمای استانی پخش می‌شود که امیدواریم با افتتاح این دفتر خبری از مظلومیت خبری شهرستان کاسته شود.

گفتنی است؛ دفتر خبرگزاری صدا وسیما با حضور قائم مقام صدا وسیمای کشور، رئیس سازمان صدا وسیمای استان و مسؤولان محلی تربت حیدریه به صورت رسمی افتتاح شد.

انتهای پیام/ 70061

نظر شما