شناسهٔ خبر: 35428628 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیروزی اطری در واپسین لحظات/ دیدار صالحی امیری با رئیس اتحادیه جهانی کشتی در قزاقستان

رقابت‌های دو وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان در شهر نورسلطان قزاقستان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های اوزان ۵۷ و ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک از صبح امروز (پنجشنبه) در سالن باریس شهر نورسلطان قزاقستان آغاز شد و نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند.

بر همین اساس در وزن ۵۷ کیلوگرم که ۳۴ نفر حضور دارند، رضا اطری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف ولادیسلاو آندریف دارنده مدال برنز جهان از بلاروس رفت و در حالی که تا چند ثانیه به پایان رقابت ۲  بر یک شکست خورده بود در نهایت با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز شد و به دور سوم رسید. وی دور بعد با برنده کشتی میان کوم سانگ کانگ دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی از کره شمالی و آندری یاتسنکو دارنده مدال برنز جهان از اوکراین سرشاخ می‌شود.

بیشتر بخوانید:نگاهی به عملکرد فرنگی کاران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹/ خوب بودیم اما می توانستیم بهتر باشیم

در وزن ۶۵ کیلوگرم که ۴۴ کشتی گیر شرکت کرده اند، امیر محمد یزدانی در دور نخست با نتیجه ۱۵ بر ۲ باتیر بورجاکوف از ترکمنستان  را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم مقابل الخاندرو توبیر والدز دارنده مدال برنز جهان از کوبا با نتیجه ۱۳ بر ۹ مغلوب شد و برای ادامه کار باید منتظر حضور آزادکار کوبایی به دیدار فینال باشد.

گفتنی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در رقابت‌های قهرمانی جهان با کسب ۳ مدال برنز علیرضا نجاتی در وزن ۶۰ کیلوگرم، محمد علی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم و سعید عبدولی در وزن ۸۲ کیلوگرم و کسب ۷۵ امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت. همچنین تیم ایران توسط علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم ۳ سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کرد.

سومین اجلاس عمومی کمیته‌های ملی المپیک کشور‌های آسیایی میانه با توجه به برگزاری رقابت‌های جهانی کشتی در شهر نورسلطان مرکز قزاقستان برگزار شد که رئیس کمیته ملی المپیک ایران برای دومین بار با نناد لالوویچ رئیس فدراسیون جهانی کشتی دیدار و گفتگو کرد.

بنابراین گزارش در ادامه دیدار‌های صالحی امیری با روسای کمیته‌های المپیک کشور‌های منطقه آسیا میانه و حساسیت رقابت‌های جهانی کشتی که در شهر نورسلطان قزاقستان در حال برگزاری است و حمایت‌های همه جانبه کمیته ملی المپیک از کشتی، صالحی امیری برای دومین بار طی دو روز با نناد لالوویچ رییس اتحادیه جهانی کشتی دیدار و گفتگو داشت.

در ابتدای این ملاقات صالحی امیری ضمن قدردانی از حمایت‌های رییس فدراسیون جهانی از کشتی ایران ابراز امیدواری کرد همچنان این حمایت‌ها از سوی فدراسیون جهانی ادامه داشته باشد.

صالحی امیری تصریح کرد: کمیته ملی المپیک ایران حمایت همه جانبه‌ای از فدراسیون کشتی خود داشته و امیدواریم با توجه به حضور شما در راس فدراسیون جهانی این حمایت‌ها از سوی فدراسیون جهانی نیز همچون گذشته ادامه داشته باشد چرا که بخوبی به جایگاه کشتی در میان مردم و مسئولین ما واقفید.

رئیس اتحادیه جهانی کشتی ضمن آرزوی موفقیت برای کشتی کشورمان ابراز امیدورای کرد ایران بتواند سهمیه‌های خوبی برای بازی‌های المپیک پیش رو بگیرد و همچون گذشته حمایت‌های ما از کشتی ایران ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:دیدار دبیر و سوریان با رئیس اتحادیه جهانی کشتی در قزاقستان

انتهای پیام/

یک پیروزی و یک شکست برای ایران در کشتی آزاد قهرمانی جهان

نظر شما