شناسهٔ خبر: 35415522 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک مقام مسوول تاکید کرد؛

ادعای عقب‌نشینی الحشد الشعبی از مناطق مرزی با سعودی و سوریه کذب است

بغداد - ایرنا - یکی از رهبران سازمان الحشد الشعبی عراق، برخی گزارش ها مبنی بر دستور نخست وزیر عراق برای فراخوان نیروهای این سازمان از نقاط مرزی با سعودی و سوریه در پی حملات اخیر مقاومت یمن به آرامکوی سعودی، آن را شایعه ای مضحک خواند و تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -

دبیرکل "سرایا الخراسانی" از گروههای مقاومت اسلامی زیر مجموعه سازمان الحشد الشعبی عراق روز چهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا،  گزارش یک رسانه منطقه مبنی بر عقب نشینی نیروهای الحشد الشعبی از مناطق مرزی با عرستان را  بی اساس خواند و گفت: این امر نه تنها صحت ندارد بلکه الحشد الشعبی در حال حاضر در این منطقه در کنار دیگر نیروهای عراقی مشغول انجام عملیات وسیع علیه تروریسم است. 

یک رسانه عربی امروز به نقل "از یک مسوول بلندپایه در وزارت دفاع عراق" که نامی از  وی نبرده، مدعی شد در پی تحولات مربوط به حمله به تاسیسات نفتی سعودی، عادل عبدالمهدی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور داده است که نیروهای الحشد مستقر در مناطق مرزی با عربستان مواضع خود را ترک و به جای آنها  نیروهای ارتش و مرزبانی عراق تقویت شوند تا به زعم این رسانه به نگرانی سعودی ها از حضور این نیروها در مرز کشورشان پایان داده شود.

"علی الیاسری" گفت: این ادعا مضحک و کاملا بی اساس است و دلیل آن نیز انجام عملیات بسیار بزرگی است که طی روزهای اخیر از جمله امروز در این در مرز استان الانبار به سمت گذرگاه عرعر سوعودی و وادی حوران در حال انجام است و نیروهای الحشد الشعبی در کنار سایر نیروهای نظامی عراق در آن مشارکت جدی دارند. 

وی گفت: این عملیات زیر نظر مستقیم نخست وزیر و همچنین ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی انجام می شود و مناطق وسیعی از خاک عراق در مرزهای سعودی و سوریه را دربر می گیرد. 

الیاسری گفت: این عملیات طی یک زمانبندی پنج تا هفت روزه با هدف پاکسازی مناطق مرزی با سعودی و سوریه از  عناصر باقیمانده داعش و مخفیگاه های آنان انجام می شود و همچنین یک عملیات پیشدستانه برای مقابله با آنچه احتمال آغاز هجوم وسیع دوباره داعش از وای حوران عنوان شده است، به حساب می آید. 

در پی حملات تلافی جویانه مقاومت یمن به تاسیسات نفتی آرامگو عربستان در انتقام از حملات سعودی ها به مردم غیرنظامی و زیرساخت های این کشور، برخی رسانه های صهیونیستی و  عربی جوسازی های مختلفی علیه جبهه مقاومت در منطقه از جمله گروههای مقاومت عراق براه انداخته اند. در همین راستا یکی از شایعات مطرح در ساعات اولیه، انجام این حملات از جنوب عراق و استان بصره این کشور بود که دولت عراق آن را بشدت تکذیب کرد. 

 "مایک پمپئو" وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز سه شنبه در تماس تلفنی با "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر عراق اذعان کرد که حملات اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان بر خلاف برخی شایعات، از مبدا خاک عراق نبوده است.

ناظران مسائل عراق بر این باورند که ادامه این جوسازی های علیه عراق و نیروهای مقاومت این کشور با وجود اذعان صریح واشنگتن، نشان می دهد که برخی طرف ها حملات آرامکو را بهانه ای برای تضعیف عراق و گروههای مقاومت آن قرار داده اند، امری که طی  ماههای اخیر در بعد سیاسی از سوی آمریکا و وابستگان داخلی و منطقه ای اش در فشار به دولت عبدالمهدی و الحشد و همچنین حملات هوایی به چندین مرکز و انبار مهمات الحشد الشعبی که عراقی ها آن را کار اسراییل می دانند، در روندی مستمر ادامه داشته است. / 

نظر شما