شناسهٔ خبر: 35410006 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سوریه با وجود ۸ سال جنگ همچنان مقتدر است

بیروت- ایرنا- "حسن فقیه" از مسئولان جنبش «امل» لبنان و نائب رئیس سندیکای کارگران این کشور با اشاره به ایستادگی و مقاومت سوریه در طول هشت سال جنگ، تاکید کرد: سوریه همچنان قدرتمند است.

صاحب‌خبر -

به نوشته روزنامه "الجمهوریه" لبنان، فقیه در نشست سندیکای کارگری برای همبستگی با سوریه که در دمشق برگزار شد، گفت، نکته قابل توجه، حضور هیئت‌های آمریکایی، فرانسوی و ترکیه‌ای در این نشست بود که مخالفت خود را با شیوه تعامل کشورهایشان با بحران سوریه اعلام کردند.

به گفته فقیه، بشار اسد در کاخ "المهاجرین" میزبان شرکت‌کنندگان در این نشست بود که هفته گذشته با حضور ۱۵۰ هیئت خارجی شامل سندیکاهای کارگری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه بشار اسد پیش از اینکه سخنان خود را آغاز کند، اظهارات برخی از حاضران را شنید، گفت: وی در سخنرانی خود تاکید کرد، سوریه حامی مقاومت باقی می ماند.

فقیه در این نشست ضمن قدردانی از نقش سوریه در جلوگیری از تخریب بافت ملی لبنان، به حمایت دمشق از مقاومت لبنان برای پیروزی در برابر رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ اشاره و تأکید کرد که سوریه پس از گذشت هشت سال، همچنان مستحکم و قدرتمند است.

رئیس هیئت آمریکایی شرکت کننده در این نشست نیز ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت آمریکا در قبال سوریه، تصریح کرد، حضور واشنگتن در هر نقطه ای عامل ویرانی است.

نماینده روس نیز تأکید کرد، آنچه در سوریه در حال رخ دادن است، جنگ حق علیه باطل است و طبیعی بود که ما  در کنار حق قرار بگیریم.

بشار اسد پس از شنیدن اظهارات برخی حاضران،  گفت: جنگ علیه سوریه، در چارچوب حمله اقتصادی به ثروت، گذرگاه‌ها و نفت منطقه جا دارد؛ در مورد ماهیت جنگ‌ها نیز باید گفت بیشتر اقتصادی است و "شما چیز دیگری را باور نکنید و آنچه برای ما اتفاق افتاد، خارج از این چارچوب نیست".

رئیس جمهور سوریه همچنین با اشاره به تشدید تحریم‌ها علیه کشورش گفت: "ما تلاش می‌کنیم با آن سازگار شویم و حتی الامکان، از شدت آن بکاهیم".

اسد با بیان اینکه در پی هر پیروزی میدانی، تحریم اقتصادی علیه ما تشدید می‌شود، اظهار داشت: با تلاش حکومت، مردم و همکاری همپیمانان و دوستان، می‌توان از این مرحله دشوار عبور کرد و بحران کنونی را پشت سر گذاشت.

وی در پایان تاکید کرد، یکی از عوامل حمله به سوریه، پایبندی این کشور به اصول ثابت خود از جمله ایستادن در کنار مقاومت و فلسطین بود.

نظر شما