شناسهٔ خبر: 35399798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات اهواز تاکید کرد

تامین آب شرب یکی از اولویت‌های اصلی مواکب اربعین حسینی است

زارعی تامین آب شرب را یکی از اولویت‌های اصلی مواکب اربعین حسینی دانست و گفت: فعالیت مواکب اربعین حسینی از ۱۲ مهرماه آغاز و تا پنج روز پس از اربعین ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «عزیزالله زارعی» شامگاه (سه شنبه ۲۶ شهریور) در همایش مدیران مواکب اربعین حسینی اهواز اظهار کرد: حدود ۷۶۰ موکب بین راهی در سطح استان در ایام اربعین حسینی پیش بینی شده که از این تعداد ۲۰۰ موکب برای استقرار زائران به صورت شبانه روزی در نظر گرفته شده است.

 

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان اهواز از استقرار ۸۶ موکب از شهرستان اهواز در پایانه مرزی چذابه و در ایام منتهی به اربعین حسینی خبر داد و افزود: این مواکب در این ایام مسئولیت خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را برعهده دارند.

 

وی با بیان اینکه ۹۵ موکب در مناطق عین ۲، ملاشیه و کوی سیاحی و ۱۶ موکب نیز در کشور عراق مستقر می شوند اضافه کرد: ستاد اجرایی تخصصی با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده که شامل کمیته های تخصصی اسکان، آب و یخ، سوخت و تغذیه است، فعالیت خود را آغاز کرده اند.

 

زارعی با اشاره به اینکه فعالیت مواکب اربعین حسینی از ۱۲ مهرماه آغاز و تا پنج روز پس از اربعین ادامه دارد تصریح کرد: هر موکب در ایام اربعین حداقل یک هزار پرس غذای گرم پخت می‌کند که در برخی از مواکب بزرگ نیز پخت روزانه ۱۰ هزار پرس غذا نیز در دستور کار آنها قرار دارد.

 

وی ادامه داد: مواکب شهرستان اهواز با امکانات شخصی خود در موضوع سیل نیز روزانه ۲۵۰ هزار پرس غذا را آماده و در دورترین نقاط استان توزیع می‌کردند، به طور کلی مشارکت مواکب در عرصه‌های مختلف به عنوان پشتیبان مردم در سال‌های گذشته مثال‌زدنی و قابل تقدیر است.

 

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان اهواز خاطر نشان کرد: امسال ۴۹ قلم اجناس مورد نیاز مواکب بوده که تامین آن در دستور کار کمیته کمک‌های مردمی، جذب و اسکان استان قرار گرفته است.

 

وی با یادآوری اینکه پس از اربعین ۹۷ بلافاصله جلسه ستاد اربعین به صورت ماهانه در مرکزیت ستاد استان برگزار شد ابراز کرد: این جلسات به منظور برنامه‌ریزی‌های لازم برای مراسم اربعین ۹۸ انجام شد.

 

زارعی تامین آب شرب را یکی از اولویت‌های اصلی مواکب اربعین حسینی عنوان کرد و اذعان داشت: در این زمینه ۶ میلیون بطری آب معدنی برای تامین آب شرب زائران پیش بینی شده است.

 

وی در پایان عنوان کرد: خرید ۲ هزار تن آرد برای مواکب مستقر نیز مصوب و هماهنگی‌های لازم با شرکت غله استان انجام شده است.

 

نظر شما