شناسهٔ خبر: 35393842 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت :

تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی مضاعف ویژه ایام اربعین/مردم عراق دلباخته اهل بیت(ع) هستند

حجت الاسلام نواب، با اشاره به اینکه باید برای ایام اربعین، در طول سال برنامه‌ریزی‌های بیشتری انجام شود، گفت: مردم عراق دلباخته اهل بیت(ع) هستند اما باید آنان را همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز اشاره داشتند، تکریم کنیم.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین، عصر سه‌شنبه ۲۶ شهریور در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد.

 

حجت الاسلام «سید عبدالفتاح نواب» در این نشست طی سخنانی با بیان اینکه سفینةالنجاه بودن امام حسین(ع) اقتضایش آن است که همه در این اجتماع گرد هم بیایند و یکدیگر را همراهی و یاری رسانی کنند، گفت: محوری که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مورد مساله حضور در عراق مطرح کردند بسیار حایز اهمیت است. مردم عراق در عین حال که دلباخته خدمت به زائر امام حسین(ع) هستند بسیار حساسند.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: ما دشمنانی داریم که همیشه می‌خواهند بین ایران و عراق مساله ایجاد شود چراکه نمی توانند ببینند که دو کشور با یکدیگر روابط خوبی دارند، بنابراین باید زوار را به گونه ای توجیه کنیم که مردم عراق را خادمین معصومین بدانند و با احترام و تکریم با آنان برخورد کنند. هرچه این تکریم بیشتر شود عشق به خدمتگزاری در میان آنان بالا می‌رود، سه میلیون نفر امروز جمعیت کشورهای کوچک در خلیج فارس هست حال تصور کنید که این جمعیت که خود به اندازه جمعیت یک کشور به صورت مهمان وارد کشوری دیگر شوند، این کار بزرگی است.

 

وی افزود: تکریم مردم عراق کار لازمی است و زوار باید توجیه شوند تا افرادی که با عشق به زائر خدمت می کنند را تکریم کنند. همچنین در مورد مرجعیت عراق نیز این مساله صدق می کند چنانچه مقام معظم رهبری، فرمودند: «مرجعیت عراق باید محفوظ بماند». احترام به مرجعیت عراق آیت الله «سیستانی» و رعایت کردن منویات این مرجع تقلید، در راستای برنامه‌های اربعین امری لازم است. نظر رهبری آن است که آنچه مد نظر آیت الله سیستانی است رعایت شود.

 

حجت الاسلام نواب اظهار کرد: مساله دیگر مقررات کشور عراق است. اگر ما مقررات هر کشوری که در آن حضور یافتیم را رعایت کنیم به خودمان احترام گذاشتیم. رعایت کردن مقررات ولو اشکالاتی داشته باشد از هرج و مرج بهتر است. مردم عراق دلباخته ائمه هستند. از سوی دیگر در این کشور و در جوار حرمیین عسگریین مردمی زندگی می کنند که با محرومیت مواجه اند، اگر می شد فرد یا افرادی با آنان صحبت کند و به این جمع حاضر که در این ایام در آن منطقه حضور دارند دعوت می گام بلندی بود چرا که مردم با محبت جذب می شوند. بسیاری از آنها دل هایشان با اهل بیت است. 

 

وی گفت: کار ستاد اربعین در طول سال باید با برنامه ریزی مضاعفی انجام شود، اکنون در این دنیای بزرگ برای کارهای بسیار کوچک تر هم برنامه ریزی می کنند.

نظر شما