شناسهٔ خبر: 35378 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تعیین تکلیف ضلع جنوبی ساختمان عین‌الدوله / مالک تنها هشت طبقه اجازه ساخت و ساز دارد

«در جلسه علنی شورای شهر تهران طرح الزام شهرداری تهران به تملک، حفظ و بازسازی عمارت معروف به عین الدوله بررسی و در نهایت پس از ارائه نقطه نظر کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر به تصویب رسید.»

صاحب‌خبر -

ملکی که در ضلع جنوبی عمارت عین الدوله مجوز ساخت ۲۲ طبقه را در سال ۷۸ اخذ کرده بود با بررسی موارد آن توسط شورای شهر در نهایت مجوز ساخت ۸ طبقه را دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای شهر تهران در صورتی ساخت و ساز در این ملک را تایید کردند که مالک به تمامی مسائل مربوط به میراثفرهنگی توجه کند.

در جلسه علنی شورای شهر تهران طرح الزام شهرداری تهران به تملک، حفظ و بازسازی عمارت معروف به عین الدوله بررسی و در نهایت پس از ارائه نقطه نظر کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر به تصویب رسید.

علیرضا جاوید شهردار منطقه ۴ شهرداری تهران با اشاره به روند تملک این عمارت توسط شهرداری تهران اظهار کرد: این ملک متعلق به خانواده هروی است که تملک آن توسط شهرداری تهران صورت گرفت که پس از بازسازی به نگارخانه برگ تبدیل و در اختیار سازمان زیباسازی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ملکی در ضلع جنوبی این عمارت وجود دارد که پروانه ده طبقه ساخت و ساز برای آن صادر شده بود که با وجود گودبرداری صورت گرفته در حال حاضر ساخت و ساز در آن متوقف شده است.

مهدی چمران عضو کمیسیون معماری شورای شهر تهران در این باره اظهار کرد: این ملک در پهنه S ۲۱۴ قرار دارد که پهنه ای کاملا اداری، تجاری و خدماتی است مالک مجوز ساخت ده طبقه ساختمان را داشت که پس از بررسی با توجه به مساحت آن شش طبقه مجوز برای ساخت و ساز قرار گرفته است و با اعمال دو طبقه تشویقی نهایت ملک با هشت طبقه از بنا و دو طبقه زیر زمین ساخته می شود.

وی ادامه داد: در تصمیم گیری برای تعداد طبقات این ملک نظر میراثفرهنگی جلب شده است و قرار است از نظر سطح اشغال و جانمایی آن مسئولین میراثفرهنگی از قبیل سایه انداختن رعایت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا عمارت عین الدوله در سال ۷۵ توسط شیرین هروی به شهرداری منطقه ۴ واگذار شد اما در سال ۷۸ در ضلع جنوبی عمارت مجوز ساخت ۲۴ طبقه شامل دو طبقه زیر زمین و ۲۲ طبقه مسکونی صادر شد که با اعتراض سازمان میراثفرهنگی و اهالی محل منجر به لغو مصوبه کمیسیون ماده ۵ و ابطال پروانه شد.

نظر شما