شناسهٔ خبر: 35351722 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

انهدام پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی توسط مقاومت فلسطین در غزه

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: منابع فلسطینی از انهدام یک فروند پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در غزه خبر دادند.

نیروهای مقاومت فلسطین موفق شدند یک پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی را در غزه هدف قرار دهند.یگان تک‌تیرانداز گردان‌های شهید «ابوعلی مصطفی» شاخه نظامی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین این هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی را منهدم کرد و مسئولیت این عملیات را برعهده گرفت.این چندمین پهپاد اسرائیلی است که طی کمتر از یک هفته گذشته به دست نیروهای مقاومت فلسطین سرنگون می‌شود.دوشنبه شب گذشته نیز نیروهای مقاومت حماس یک پهپاد رژیم صهیونیستی را در شرق رفح در نوار غزه شناسایی و ساقط کردند.

سرنگونی پهپادهای اسرائیل در غزه در حالی صورت می‌گیرد که حزب‌الله لبنان هم دوشنبه گذشته از هدف قرار دادن یک پهپاد متجاوز رژیم صهیونیستی در آسمان لبنان خبر داده بود. در چنین شرایطی رئیس جمهوری آمریکا از تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی و احتمال توافق نظامی جدید با تل?آویو خبر داد.

«دونالد ترامپ» در توییتی بدین منظور نوشت: «من امروز با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تماس تلفنی داشتم و در زمینه توافق دفاعی احتمالی بین آمریکا و اسرائیل با وی گفت‌وگو کردم. وی افزود: این اقدام می‌تواند اتحاد بسیار بزرگ بین ما را تحکیم کند.

من مشتاقانه منتظر تداوم رایزنی‌ها با نتانیاهو در ماه جاری در سازمان ملل متحد و بعد از برگزاری انتخابات اسرائیل هستم. همزمان نخست وزیر رژیم صهیونیستی از رئیس جمهور آمریکا درباره توافق نظامی احتمالی جدید واشنگتن با اسرائیل قدردانی کرد. بنیامین نتانیاهو در واکنش به پیام توئیتری ترامپ درباره توافق نظامی جدید احتمالی با اسرائیل از وی قدردانی کرد و در پیامی توئیتری نوشت: «ترامپ ای دوست عزیز از تو تشکر می‌کنم. دولت یهودی تاکنون دوست بزرگی همانند تو در کاخ سفید نداشته است. منتظر دیدارمان در مقر سازمان ملل برای پیشبرد توافق دفاعی مشترک تاریخی میان آمریکا و اسرائیل هستم.»خبر دیگر اینکه دولت عمان اظهارات اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را مردود دانست. وزارت خارجه عمان بیانیه‌ای را علیه پیوستن کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی منتشر و تاکید کرد که اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی مردود است. در این بیانیه بر حمایت از ملت فلسطین و تلاش‌های آن برای برپایی دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی تاکید شده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا در یک نشست خبری در آستانه انتخابات پارلمانی این رژیم، رسما اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات و تشکیل کابینه جدید، بخش بزرگی از کرانه باختری را به «اسرائیل» ضمیمه می‌کند.

نظر شما