شناسهٔ خبر: 35351291 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

درخواست پلیس راهوربرای تغییر ساعات کاری ادارات در دهه اول مهر

صاحب‌خبر -
 

سرویس خبر: رئیس پلیس راهورخواستار شناور شدن ساعت کاری ادارات در ۱۰ روز نخست آغاز سال تحصیلی شد.

سردار سید کمال‌هادیانفر در نشست خبری درباره اقدامات پلیس برای بازگشایی مدارس گفت: پیش ‌بینی ما این است که امسال در آغاز مهر ترافیک بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند ولازم است دیگر دستگاه‌ها نیز اقداماتی را انجام دهند.

او ادامه داد: از استانداران و رؤسای ادارات درخواست می‌کنیم که به منظور حل مشکل ترافیک در ۱۰ روز نخست آغاز سال تحصیلی ساعات آغاز کار ادارات را به مدت دو ساعت شناور کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اعلام این که امسال از ظرفیت صدهزار پلیس یار مدرسه استفاده خواهد شد گفت: عدم همکاری با پلیس یار مدرسه در صورتی که از سوی مأموران پلیس راهور مشاهده شود ۵۰?هزار تومان جریمه و سه نمره منفی دارد.

وی با بیان این که طرح بازگشایی مدرسه در دو فاز از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر اجرا می‌شود، افزود: این طرح در تمامی شهرها و معابر کشور اجرا خواهد شد و ۱۴ هزار و ۹۰۲ نیروی ویژه برای این طرح اختصاص داده شده است.

سردار‌هادیانفر از سه استان همدان، بوشهر و غرب استان تهران به عنوان استان‌هایی نام برد که باید در طرح بازگشایی مدارس بیشتر دقت کنند و گفت: ۵۳ درصد خودروهای شخصی سرویس مدارس را پشتیبانی می‌کنند، تاکید داریم شهرداری‌ها به دنبال استفاده از سرویس‌های ویژه مدارس باشند، اکنون در این حوزه نابسامانی وجود دارد و هر فردی می‌تواند برای جابه‌جایی دانش‌آموزان اقدام کند.

ساماندهی سرویس مدارس

رئیس پلیس راهور با اشاره به ضروت ساماندهی سرویس‌های مدارس اظهار داشت: امسال ۱۴۱۵ شرکت و ۱۱۲ هزار و ۹۲۳ وسیله نقلیه اقدام به جابه‌جایی ۵ر۲ میلیون دانش آموز در کشور خواهند کرد اما لازم است که همه دستگاه‌ها به مسأله ایمنی سرویس‌های مدارس ورود کنند.

مدارس حتما باید از سرویس‌هایی استفاده کننند که دارای ایمنی کافی، معاینه فنی مستمر و کمربند ایمنی سالم باشند و همچنین صلاحیت راننده نیز تأیید شود و حتماً خود راننده اقدام به جابه‌جایی و حمل ?و ?نقل دانش‌آموزان کند.

وی با بیان این که روی بدنه خودرو نیز باید مشخصاتی که نشان‌دهنده سرویس مدرسه باشد نصب شود افزود: من قبلاً هم به سازمان شهرداری‌ها تأکید کردم که باید به جای تاکسی، آژانس خودروهای ویژه مدارس فعال شود و آنها اقدام به جابه‌جایی دانش‌آموزان کنند اما متأسفانه یک نابسامانی در این حوزه داریم و هر فرد با هر خودرو و وسیله‌ای نیز می‌تواند سرویس مدرسه شده و اقدام به جابه‌جایی دانش‌آموزان کند.

وی در بخشی از سخنان خود اضافه کرد: تصادفات به اقتصاد کشور خسارات زیادی (۷ درصد تولید ناخالص ملی کشور) تحمیل می‌‌کند، حدود ۱۱۳ هزار تصادف خسارتی در کشور در طرح تابستانی روی داد که ۱۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

وی با بیان این که براساس آمار چهار ماهه نخست امسال احصاء شده از پزشکی قانونی، ۵۳ درصد جانباختگان سوانح رانندگی مربوط به صحنه تصادف است، اظهارداشت: ۶درصد جانباختگان مدت مذکور، هنگام انتقال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهبود یافته و کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور با تأکید بر این که ۴۰ درصد جانباختگان سوانح رانندگی در چهار ماه نخست امسال در مراکز درمانی جان باختند، گفت: در ایام تابستان تا شهریور ماه هفت دهم درصد افزایش جانباختگان سوانح رانندگی را شاهد بودیم اما تا ۱۷ شهریور آمارها کاهشی بود؛ البته این آمارها قطعی نیست چون آمار پزشکی قانونی در آن گنجانده نشده است.وی افزود: تقریباً پنج درصد نسبت به سه ماه نخست امسال افزایش سفر داشتیم.

وی اضافه کرد: در حوزه واژگونی ۷ر۲۵ درصد واژگونی داشتیم که در روزها و شرایط خاص تا ۴۹ درصد افزایش یافت.

او با بیان این که روزانه ۲۱۵ هزار اعمال قانون و قبض جریمه به طور متوسط توسط پلیس راهور صورت می‌گیرد، اضافه کرد: هیچ تحمیلی نمی‌کنیم که باید در روز عدد خاصی جریمه انجام گیرد و صرفاً جریمه بر اساس عدالت انجام می‌گیرد.

ممنوعیت به‌کارگیری راننده‌های زیر۲۳ سال

هادیانفر اضافه کرد: براساس مصوبه هیأت دولت دارندگان گواهینامه پایه سوم که بیش از دو سال از دریافت گواهینامه آنها می‌گذرد و دارای ۲۳ سال سن هستند، می‌توانند راننده حمل و نقل عمومی شوند، هر دستگاهی که این ضوابط را رعایت نکند، در صورت تصادف به منزله فرد بدون گواهینامه تلقی می‌شود و به استناد ماده ۱۶ قانون بیمه اگر فردی بدون صلاحیت راننده سواری عمومی باشد، هم در پرداخت خسارات دچار مشکل است هم سازمان به‌کار‌ گیرنده راننده، به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

تلفات ۶ هزار نفری جاده‌های کشور

رئیس پلیس راه کشور هم گفت: در نیمه اول امسال ۶ هزار نفر در جاده‌های کشور بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند.

سردار تیمور حسینی افزود: هدف گذاری ما برای کاهش تلفات جاده‌ای در سال ۹۸، کاهش ۱۲ درصدی بود ولی آمارها نشان می‌دهد نتوانستیم به این هدف گذاری نزدیک شویم.‏ ‏

او اضافه کرد: افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی برای کاهش سوانح جاده‌ای بر اساس نرخ تورم سالانه رویکردی اشتباه است.وی در نشست راهبردی بررسی تصادف‌های استان سمنان افزود: زمانی که برای افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی بحث تورم مطرح می‌شود به این معنا است که پرداخت جریمه‌های تخلف رانندگی در سبد معیشت خانوار قرار گیرد.‏وی ادامه داد: افزایش تلفات جاده‌ای در کشور جدی و نگران کننده است و باید با اتخاذ راهکارهای اصولی برای رفع این چالش اقدام کرد.

حذف پراید از جاده‌ها ‏

رئیس پلیس راه کشور گفت: حذف از جاده و توقف شماره‌گذاری پراید در سال ۹۹ در کشور نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی مربوط و تدبیر مسؤولان است.

نظر شما