شناسهٔ خبر: 35343645 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

فراهانی هشدار داد

ضرورت حفظ و صیانت از پارک جنگلی چیتگر

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بوستان جنگلی چیتگر مدت هاست از مشکلات مهم و متعددی رنج می برد، اظهار کرد: از سال ۸۸ هر ساله درختان آن در حال تحلیل و خشک شدن بوده است و با این روند دور نیست که به‌زودی صرفاً خاطره ای از درختان آن باقی بماند.

صاحب‌خبر -

 مجید فراهانی،در یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورای شهر در تذکری با اشاره به ضرورت حفظ و صیانت از پارک جنگلی چیتگر گفت: پارک جنگلی چیتگر با ۹۵۰ هکتار مساحت بزرگترین بوستان جنگلی استان تهران و در آغاز مسیر وزش باد از سمت غرب شهر تهران قرار گرفته که با بالا بردن مقدار اکسیژن هوای تهران ریه تنفسی شهر محسوب می‌شود.

فراهانی افزود: نیمی از درختان پارک جنگلی را درختانی با گونه های سوزنی برگ و نیم دیگر را نیز گونه‌های متعدد درختان پهن برگ تشکیل می دهند.

وی در ادامه افزود: از مهمترین دلایل این ویرانی را می توان به انسداد لوله آب ۴۰۰ اینچی و سپس ۵۰۰ اینچی دانست که محدوده غربی پارک را شامل می‌شود و عملاً هر دو بخش پاک را آبیاری می کرد.

فراهانی با تأکید بر شائبه آتش سوزی عمدی که در این پارک اتفاق افتاده، گفت: وقوع آتش سوزی های چند باره و متعدد در بخش های مختلف پایتخت طی ماه گذشته که شائبه عمدی بودن آن وجود دارد به این روند نابودی سرعت بخشیده و بیم آن می‌رود چنانچه فکر عاجل به حال معضل آبرسانی پارک و نیز دستگیری عوامل ایجاد حریق در پارک نگردد کل بوستان در خطر مرگ قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران افزود: به عنوان نماینده مردم تهران ضمن بازدید از این بوستان در چهارشنبه آخر همین هفته از خبرنگاران و اصحاب رسانه دعوت می کنم تا در این بازدید با عنایت به اهمیت حفظ میراث ماندگار و حیات بخش ۵۰ ساله پارک جنگلی چیتگر برای فرزندانمان و نسل‌های آینده در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور در خصوص موضوع مهم ضرورت توجه به بوستان جنگلی چیتگر و مصون نگه داشتن آن از خطرات آسیب ها و لزوم برقراری مجدد حق آبه این بوستان به شهرداری تهران تذکر می‌دهم./ایلنا


 

نظر شما