شناسهٔ خبر: 35340653 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

گزارش «تابناک اقتصادی» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

عطش سهامداران برای خرید سهام خودرویی/ نماگر عقب نشینی کرد

شاخص کل بورس تهران دیروز و پس از عبور قدرتمند از مقاومت روانی 300 هزار واحدی امروز در ساعات ابتدایی بازار با افزایش عرضه مواجه شد لیکن در ادامه بازار از قرمزی شاخص کل کاسته شد و در نهایت با کاهش تقریبی دو هزار واحدی در ارتفاع 302 هزار واحدی تثبیت شد.

صاحب‌خبر -

عطش سهامداران برای خرید سهام خودرویی/ نماگر عقب نشینی کرد

عطش سهامداران برای خرید سهام خودرویی/ نماگر عقب نشینی کردشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه بیست و چهارم شهریورماه ۹۸)، با کاهش 2064 واحدی معادل 0.68 درصد به رقم ۳۰2 هزار و 395 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 11 واحدی به رقم ۳ هزار و 930 واحد رسید.  

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته، شاهد روند نزولی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 554 واحدی معادل 0.68 درصد به رقم ۸۱ هزار و 275 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 51 واحدی معادل 0.06 درصد، عدد ۸۵ هزار و 258 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 34 واحدی معادل 0.06 درصد به رقم ۵۷ هزار و 71 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 1674 واحد کاهش معادل 0.48 درصد را رقم زد و به سطح 346 هزار و 518 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 1712 واحد کاهش معادل 0.77 درصد به رقم 220 هزار و 577 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 3248 واحد کاهش معادل 0.53 درصد همراه بود و عدد 611 هزار و 334 واحد را به نمایش گذاشت.

نماد گروه مپنا(رمپنا) با 359 واحد، و هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس(فارس) با 328 واحد بیشترین تاثیر کاهنده را بر دماسنج اصلی بازار ثبت کردند و در مقابل نماد ایران خودرو(خودرو) با 116 واحد و بانک پارسیان (وپارس) بیشترین تاثیر مثبت را بر دماسنج اصلی بازار داشتند.

عطش سهامداران برای خرید سهام خودرویی/ نماگر عقب نشینی کرد

عطش بازار برای سهام خودرویی

به نقل از گزارش نبض بورس، ارزش معاملات امروز بورس تهران از 2306.1 میلیارد تومان فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن بیش از 6 میلیارد و 755 میلیون برگه سهم طی 627 هزار و 942 نوبت معاملاتی بود.

بیشترین ارزش معاملات امروز بورس تهران به نمادهای خودرویی تعلق داشت که انتشار اخباری مبنی بر فروش املاک مازاد در یکی از دو خودرو ساز اصلی کشور سهامداران را برای خرید سهام این گروه به تکاپو و جنب و جوش واداشته بود و بیش از یک میلیارد و 126 میلیون برگه سهم خودرویی به ارزش بیش از 397.4 میلیارد تومان بود، نمادهای بانکی متاثر از انتشار اطلاعیه بانک پارسیان برای افزایش سرمایه با تقاضا مواجه شدند و ارزش معاملاتی 242 میلیارد تومانی این گروه با جابجایی بیش از 2 میلیارد و 873 میلیون سهم رقم خورد.

گروه شیمیایی با 179 میلیارد تومان، مواد دارویی با 169.6 میلیارد تومان و فلزات اساسی با 130.2 میلیارد تومان دیگر گروه های بودند که بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

برترین های صنایع

شاخص صنعت انتشار و چاپ در راس شاخص صنایع مختلف قرار گرفت و پس از ان شاخص وسایل ارتباطی بیشترین بازدهی را داشت.

ترین ها

نماد دزهراوی پس از برگزاری کنفرانس مجازی متعاقب بازدهی 50 درصدی  و افشای جزییات قرارداد با رش سویس برای تولید دارو تحت لیسانس این شرکت بازگشایی شده بود، بیشترین افزایش قیمت را در معاملات امروز به خود اختصاص داد و پس از آن نماد  غپاک، سفار، غنوش، قزوین، خمحور و وکار بیشترین افزایش سهام را تجربه کردند و در مقابل نماد فمراد ، کالا ،کساپا، وساخت، غبشهر، شپاکسا و فلامی بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

صف خرید و فروش 

در معاملات امروز نماد شرکت های بانك‌پارسيان‌ (وپارس)، ليزينگ رايان‌ سايپا (ولساپا)، ايران‌ خودرو (خودرو)، نوش‌ مازندران‌ (غنوش)، صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداري توسعه1 (سپاس)، تجارت الكترونيك پارسيان (رتاپ) و بيمه پارسيان (پارسيان) با بیشترین صفوف خرید و تقاضا مواجه شدند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های صندوق س. پاداش سهامداري توسعه1 (سپاس)، صندوق بادرآمد ثابت فيروزه آسيا (فيروزا)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كمند (كمند)، بورس كالاي ايران (كالا)، آلومراد (فمراد)، كارگزاران بورس اوراق بهادار (كبورس) و بيمه البرز (البرز) با بیشترین صفوف فروش و عرضه همراه شدند.

کد به کدهای حقوقی

در معاملات امروز تعداد 4 میلیون برگه سهم پتروشیمی نوری(نوری) به ارزش 134 میلیارد ریال، 5 میلیون سهم ملی صنایع مس ایران(فملی) با ارزش بیش از 24.97 میلیارد ریال، همچنین 5 میلیون برگه سهم فولاد مبارکه اصفهان(فولاد) به ارزش بیش از 22.375 میلیارد ریال و تعداد 2 میلیون برگه سهم  پالایش نفت اصفهان(شپنا) به ارزش 27.2 میلیارد ریال بین کدهای حقوقی جابجا شدند.

رفت و آمدهای بازار

نماد معاملاتی شركت مس‌ شهیدباهنر (فباهنر1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف،  فرآورده‌های‌نسوزآذر (كاذر1)، بین‌المللی‌توسعه‌ساختمان (ثاخت1)، گسترش‌سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودرو (خگستر1)، فیبر ایران‌ (چفیبر1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، حق تقدم سهام شركت‌ گسترش‌سرمایه‌گذاری‌ایران‌خودر و (خگسترح1) با توجه به توقف نماد اصلی متوقف شدند.

نماد معاملاتی شرکت های گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان(پترول)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف ؛ فرآورده های نسوز ایران(كفرا)، داروسازی زهراوی(دزهراوی)، داروسازی فارابی(دفارا)با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت كدال و حق تقدم شركت داروسازی فارابی(دفاراح)با توجه به بازگشایی نماد اصلی، حق تقدم شركت سیمان سفید نی ریز(سنیرح)جهت عرضه حق تقدم های استفاده نشده، بهنوش ایران(غبهنوش)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیئت مدیره  بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی شركت بانك‌ كارآفرین‌ (وكار1)، سیمان‌ تهران‌ (ستران1)، غلتك سازان سپاهان (فسازان1)، لیزینگ رایان‌ سایپا (ولساپا1) سیمان‌هرمزگان‌ (سهرمز1) و حق تقدم سهام شركت سیمان‌هرمزگان‌ (سهرمزح1)، لیزینگ‌خودروغدیر (ولغدر1) با توجه به وقفه معاملاتی نماد اصلی با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام با وقفه همراه شد و همچنین صنایع خاك چینی ایران(كخاكح) و سیمان فارس(سفار)با توجه به عدم كشف قیمت  حراج شدند. نماد معاملاتی شركت سیمان فارس(سفار)مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی می باشد.

نظر شما