شناسهٔ خبر: 35337793 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان حج:

سازمان حج از فردی که در مورد این سازمان فضاسازی کرده، شکایت کرده است

تهران- ایرنا- رئیس سازمان حج و زیارت گفت: این سازمان علیه فردی که چندی پیش در شبکه های مجازی فضاسازی و ادعا کرده که سازمان حج و زیارت برای بازگشایی حج عزت ایرانی و خون شهدا را خدشه دار کرده، شکایت تنظیم کرده است.

صاحب‌خبر -

علیرضا رشیدیان روز یکشنبه در نشست خبری در مورد دستاوردهای حج ۹۸ افزود: در خصوص افرادی که تلاش و زحمت های دلسوزانه خادمان ملت را زیر سوال می برند، بهترین اقدام، دخالت محکمه قانونی است تا هر شخصی به خود اجازه ندهد بدون سند و مدرک سخن بگوید.

وی اظهار داشت: در این خصوص عده ای خواسته یا ناخواسته حرکاتی انجام می دهند و سخنانی می گویند که موجب خوشحالی دشمنان و خوراک رسانه ای برای بدخواهان نظام می شوند.

رشیدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتظار یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر منتظر اعزام به حج گفت: به رغم افزایش دیرهنگام آمار ۲ هزار نفری زائران حج امسال، حج با آرامش، نظم و به دور از هرگونه مشکل با حفظ عزت و کرامت ایرانی برگزار شد.

وی همچنین با قدردانی از دست اندرکاران حج ۹۸ اظهار داشت: در برنامه ریزی های انجام گرفته به دنبال این هستیم تا با کاهش نیروی اعزامی ستادی و غیره آمار زائران اعزامی حج تمتع را افزایش دهیم.

رشیدیان با اشاره به اینکه امسال با افزایش ۲ هزار نفری زائران اعزامی به حج، این رقم به ۸۸ هزار و ۵۵۰ نفر رسید، تصریح کرد: اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در انتظار اعزام به حج تمتع هستند و فعلا هیچگونه نام نویسی جدیدی انجام نخواهد گرفت.

رئیس سازمان حج اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در حالی که در سال های گذشته بیش از هزار ویزا لغو می شد و زائران از سفر باز می ماندند، امسال تنها ۹ روادید لغو شد.

رشیدیان با بیان اینکه حج امسال بدون کوچکترین مساله و در فضایی آرام برگزار شد، در خصوص وضعیت گوشت های قربانی حجاج گفت: به رغم تلاش و برنامه ریزی های صورت گرفته و نیز هماهنگی های لازم با سازمان دامپزشکی و رعایت تمامی قوانین به دلیل برخی مشکلات غیرمنتظره بستر انتقال گوشت قربانی حجاج به کشور فراهم نشد اما سعی ما بر این است که سال آینده مشکلی در زمینه انتقال نداشته باشیم.

وی همچنین در خصوص واگذاری فیش زائران حج نیز گفت: دارندگان فیش های حج می توانند در صورت عدم نیاز یا تمایل برای یکبار نسبت به انتقال فیش های خود اقدام کنند.

رئیس سازمان حج در خصوص راه اندازی سفر حج عمره نیز گفت: هم اکنون تعداد پنج میلیون و ۸۰۰ هزار زائر ایرانی در انتظار سفر به حج عمره هستند و در صورت حفظ عزت، کرامت، امنیت و آرامش زائران ایرانی و تامین شروط ایران سفر حج عمره آغاز خواهد شد.

رشیدیان با اشاره به مذاکرات مسئولان ایرانی با وزیر حج عربستان و دیگر مسئولان مربوطه، ادامه داد: دومین شرط ما برای برقراری حج عمره، امکان حمایت‌های کنسولی از اتباع و زائران ایرانی بود که به این منظور سه پیشنهاد از قبیل راه اندازی کنسولگری ایران در جده، ایجاد دفتر حافظ منافع ایران در عربستان و استقرار نیروهای وزارت خارجه کشورمان همانند ایام حج تمتع در ایام عمره عنوان شد.

وی تصریح کرد: در صورت راه اندازی سفر حج عمره انتظار ما از عربستان لغو قوانین سخت گیرانه سیاحان، گردشگران و زائران عربستانی برای سفر به ایران است.

رئیس سازمان حج با اشاره به پیگیری حقوق قانونی خانواده شهدای مسجد الحرام و شهدای منا نیز گفت: با توجه به پیگیری های انجام گرفته خون بهای شهدای مسجدالحرام پرداخت خواهد شد اما در خصوص شهدای منا اعلام می دارند که تاکنون به جمع بندی نرسیده اند که ما نیز به طرف عربستانی اعلام کرده ایم پس از گذشت ۴ سال انتظار داریم هر چه سریعتر پاسخگوی ما باشند.

نظر شما