شناسهٔ خبر: 35334046 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

«بدون توقف»، اتهام و دروغ علیه دولت بود آیین‌نامه ساختار و تشکیلات مرکز اطلاعات مالی ابلاغ شد طرح طالبان برای جلب حمایت ایران، روسیه و چین تعابیر «لعنت» و «غلط کردن» با اخلاق اسلامی سازگاری ندارد طرح مجلس برای حمایت از مراکز تحقیقاتی ضد آمریکایی خبر خوش وزیر دفاع

روی موج کوتاه

صاحب‌خبر -

روابط عمومی ریاست جمهوری

«بدون توقف»، اتهام و دروغ علیه دولت بود

روابط عمومی ریاست جمهوری طی اطلاعیه‌ای برخی مطالب ذکر شده در برنامه «بدون توقف» شبکه ۳ سیما که ساعت 20 شامگاه پنجشنبه گذشته پخش شده را شامل «ابهام آفرینی، اتهام و دروغ» علیه دولت خواند و در سه محور توضیحاتی را منتشر کرد. این سه محور به توضیح اشتباهات این برنامه درباره «شورای عالی هماهنگی اقتصادی» پرداخته و در آن توضیح داده شده که برخلاف آنچه در «بدون توقف» گفته شده این شورا با پیشنهاد رئیس جمهور تشکیل نشده، بلکه رهبری معظم انقلاب شخصاً در مورد ایجاد چنین تشکیلاتی تصمیم‌گیری کردند و مصوبات آن که با نظر هر سه قوه صورت می‌گیرد نیز در صورت موافقت رهبر معظم انقلاب ابلاغ می‌شود. 

    

با هدف مقابله با پولشویی؛

آیین‌نامه ساختار و تشکیلات مرکز اطلاعات مالی ابلاغ شد

معاون اول رئیس‌جمهور آئین‌نامه ساختار و تشکیلات مرکز اطلاعات مالی با هدف مقابله با پولشویی را ابلاغ کرد. در این آئین‌نامه با هدف پیشگیری و مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در کشور، ۲۶ وظیفه و اختیارات برای مرکز اطلاعات مالی تعریف شده است. بر این اساس دریافت، گردآوری، نگهداری و تجزیه و تحلیل و ارزیابی اطلاعات و بررسی معاملات و عملیات مشکوک به پولشویی و تأمین مالی تروریسم، ردیابی وجوه و انتقال اموال با رعایت ضوابط قانونی و گزارش معاملات و عملیات مشکوک به پولشویی و تأمین مالی تروریسم از جمله وظایف تعریف شده برای این مرکز است.

    

طرح طالبان برای جلب حمایت ایران، روسیه و چین

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، طالبان تیمی را به روسیه فرستاده و بنا دارد با مقام‌های ایران، چین و کشورهای آسیای مرکزی دیدار کرده تا برای وادار کردن آمریکا به خروج نیروهایش از افغانستان حمایت جلب کند. در این گزارش به نقل از منابع ناشناس آمده است که طالبان بنا دارد رهبران منطقه را در جریان شکست مذاکرات با آمریکا قرار دهد. در گزارش مذکور همچنین اشاره شده که سفرهای اخیر نمایندگان طالبان در راستای ادامه مذاکرات با آمریکا صورت نگرفته است.

    

ادامه واکنش‌ها به پناهیان: 

تعابیر «لعنت» و «غلط کردن» با اخلاق اسلامی سازگاری ندارد

آیت‌الله محسن غرویان از اساتید حوزه علمیه در واکنش به اظهارات اخیر حجت الاسلام و المسلمین پناهیان به جماران گفت: تعابیری نظیر «لعنت» و «غلط کردن» اصلا با اخلاقیات اسلامی سازگاری ندارند. نکته دیگر اینکه عالمانی که به منبر می‌روند نباید احساس کنند که می‌توانند هرگونه قضاوتی نسبت به مردم و حقوق شهروندان کنند. نظام ما نظام پارلمانی است و قوانین و مقررات باید با تصویب مجلس باشند نه اینکه یک نفر خود را حق مطلق بپندارد و طوری از سر غرور و کبر و استکبار حرف بزند که انگار برای مردم و رأی و نظر آنها ارزشی قائل نیست.

    

طرح مجلس برای حمایت از مراکز تحقیقاتی ضد آمریکایی

تسنیم نوشت: بیش از ۱۸۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تدوین طرحی، دولت را ملزم کردند تا از مؤسسات و دانشگاه‌هایی که در زمینه استکبارستیزی فعالیت می‌کنند، حمایت‌های مادی و معنوی لازم را به عمل آورد. در این طرح آمده است: دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف است از تمامی مجموعه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی، مؤسسات و دانشگاه‌هایی که در زمینه آمریکاپژوهی با رویکرد مقابله با سیاست‌های استکباری و سلطنت‌طلبانه آمریکا به فعالیت می‌پردازند، حمایت مادی و معنوی لازم را به عمل آورد.

    

خبر خوش وزیر دفاع

امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین وزارت دفاع و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: قرار است در حوزه‌های اولویت‌دار دفاعی از قبیل هوایی، فضایی، زیستی و شناختی محصولات برجسته‌‌ای طراحی شود که بتواند برای بخش دفاع برتری ایجاد کند.

 

نظر شما