شناسهٔ خبر: 35332139 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

امیر حاتمی:

صنعت دفاعی از توان طراحی سامانه‌ای برخوردار شده است

وزیر دفاع گفت: صنعت دفاعی با توجه به پیشرفت‌های برجسته آن امروز از توان طراحی محصولات و دستاوردهای بزرگ و سامانه‌ای برخوردار شده است که می‌تواند به‌عنوان پیشرو و پیشرانِ تجمیع و تمرکز داشته‌های فناورانه کشور عمل کند.

صاحب‌خبر -




امیر سرتیپ حاتمی‌ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت دفاع و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هدف از امضاء این تفاهم‌نامه را بهره‌گیری هر چه بیشتر از توان متخصصین، دانشمندان، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تقویت بنیه دفاعی و استفاده حداکثری از رسوب این فناوری‌ها در اقتصاد کشور عنوان کرد.
وی با بیان اینکه با امضای این موافقت‌نامه مقرر شده است یک الگوی جدیدی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه طراحی و اجرا شود، اظهار داشت: با پیاده‌سازی این الگو، از یک طرف همکاری و مشارکت متخصصین، هسته‌های نوآور و شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه فناوری‌های دفاعی بیشتر و مؤثرتر خواهد شد و از طرف دیگر حمایت‌های قانونی و مالی از این فرآیند صورت می‌گیرد و در نهایت بسترسازی لازم برای تجاری‌سازی فناوری‌ها و محصولات شرکت‌های همکار با بخش دفاعی تقویت خوهد شد.
امیر سرتیپ حاتمی‌ با بیان اینکه ظرفیت‌ها و توان علمی و فناورانه زیادی در کشور ایجاد شده است که به‌صورت بخشی و جزء جزء مورد استفاده قرار می‌گیرند، افزود: تجمیع و تمرکز این ظرفیت‌ها می‌تواند آورده‌های بسیار بزرگ‌تر و با اهمیت‌تری را برای کشور و ملت عزیز به ارمغان آورد که تاکنون کمتر به آن توجه و یا حداقل متناسب با اندازه این توان موجود، مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است. وزیر دفاع تصریح کرد:صنعت دفاعی با توجه به پیشرفت‌های برجسته آن امروز از توان طراحی محصولات و دستاوردهای بزرگ و سامانه‌ای برخوردار شده است که می‌تواند به‌عنوان پیشرو و پیشرانِ تجمیع و تمرکز داشته‌های فناورانه کشور عمل کند.
امیر سرتیپ حاتمی‌ افزود: بر اساس مفاد این توافق‌نامه در نظر است در حوزه‌های مورد نیاز و اولویت‌دار دفاعی از قبیل هوایی، فضایی، زیستی و شناختی محصولات برجسته‌ای طراحی شود که بتواند برای بخش دفاع برتری ایجاد نماید و به تلاش‌های فناورانه کشور جهت و رویکرد روشنی را ارائه کند تا از این طریق بتوانیم از تجمیع و تمرکز فناوری‌ها حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.


نظر شما