شناسهٔ خبر: 35325161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

ودود چمن آرا:

ثبت نام زائرین در سامانه سماح از ابتدای شهریور ماه آغاز شد

مدیر کل حج و زیارت استان اردبیل گفت: ثبت نام زائرین در سامانه سماح از ابتدای شهریور ماه آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، ودود چمن آرا مدیر کل حج و زیارت استان اردبیل گفت: ثبت نام در سامانه سماح الزامی است و زائران پیاده روی اربعین حسینی باید برای خروج از مرز رسید سامانه سماح را ارائه دهند.

مدیر کل حج و زیارت استان اردبیل تصریح کرد: با تسهیل در امور تردد زائرین اربعین حسینی طبق توافق بین کشور ایران و عراق امسال زائرین می توانند با داشتن گذرنامه معتبر بدون نیاز به ویزا به کشور عراق سفر کنند.

وی یادآور شد: ثبت نام زائرین در سامانه سماح از ابتدای شهریور ماه آغاز شد و نام نویسی همچنان تا روزهای منتهی به اربعین ادامه خواهد داشت.

چمن آرا خاطر نشان کرد: علاقمندان برای حضور در این راهپیمایی مردمی می توانند به سامانه https://samah.haj.ir/ مراجعه کنند.

این مقام مسئول افزود: مرز خسروی ویژه تردد استان‌های شمالغرب پیش بینی شده که از 7 صبح تا 19 خدمات ترددی به کشور عراق را در روزهای منتهی به اربعین را بر عهده دارد و تردد برای زائران اربعین حسینی از این پایانه مرزی انجام خواهد شد.

مدیر کل حج و زیارت استان، ادامه داد: خدمات بیمه ای شامل حوادث و خدمات درمانی در زمان ثبت نام پرداخت می شود که به صورت انفرادی 220 هزار ریال و کاروان های زیارتی 250 هزار ریال تعیین شده است.

چمن آرا اذعان داشت: تاکنون بیش از سه هزار و 500 نفر از استان اردبیل در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

 

نظر شما