شناسهٔ خبر: 35318689 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با «دانشجو» مطرح شد

انارکی: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسیاری از تکالیف خود را انجام نداده / گزارش نهایی کمیته تحقیق و تفحص ماه آینده به مجلس می‌رسد

رئیس کمیته تحقیق و تفحص مبارزه با قاچاق کالا و ارز از نهایی شدن گزارش این کمیته خبر داد و گفت: اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسیاری از تکالیف خود را انجام نداده اند به طور مثال از ۲۳۲ تکلیف تعیین شده به دستگاه ها، ۱۶۰ تکلیف، انجام نشده بود.

صاحب‌خبر -

احمد انارکی رئیس کمیته تحقیق و تفحص مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو در خصوص برخورد این کمیته با افرادی که در قوانین مربوط به مبارزه با قاچاق کالا و ارز تکالیفی برعهده داشته اند اما از نسبت به انجام آن کوتاهی کرده اند، اظهار داشت: در جریان تحقیق و تفحص بیشتر بحث بر سر این بود که آسیب ها را مورد توجه قرار دهیم و این تفحص بیشتر جنبه پژوهشی داشت تا مچ گیری.

وی با بیان اینکه  پیگیری هایمان در این رابطه را در قالب گزارشی به کمیسیون اقتصادی ارایه کرده ایم، افزود: در حین روند تحقیق و تفحص به این موضوع رسیدیم که اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسیاری از تکالیف خود را انجام نداده اند به طور مثال از 232 تکلیف تعیین شده به دستگاه ها، 160 تکلیف، انجام نشده بود.
انارکی افزود: بنابراین با پیگیری های صورت گرفته و فرصتی که به این دستگاه ها دادیم، شاهد به حداقل رسیدن این تخلفات بودیم.
رئیس کمیته تحقیق و تفحص مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه گزارش کمیته تحقیق و تفحص در حال حاضر برای ارایه به صحن علنی نهایی شده است، به اصلاحات صورت گرفته در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و قانون مربوطه در جریان تحقیق و تفحص از این ستاد نیز اشاره کرد.
وی در خصوص برنامه این کمیته برای برخورد با افرادی که در اجرای قانون، قانون گریزی می کنند گفت: باتوجه به اینکه قرار است به زودی گزارش تحقیق و تفحص به صحن علنی بیاید، اگر طبق قانون جرمی صورت گرفته باشد قوه قضاییه با این تخلف برخورد خواهد کرد البته مجلس نیز از بعد نظارتی با این موضوع برخورد خواهد کرد.


رئیس کمیته تحقیق و تفحص مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص علت تاخیر 5 سال و نیمه در اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز یادآور شد: تاخیر خاصی نداشت. در مجلس قبل قانون جامع و کاملی برای قاچاق کالا و ارز تدوین شد و در این دوره اصلاحاتی در این قانون صورت گرفت، اینکه چرا تاخیر صورت گرفت به این دلیل بود که بعضی از موارد قانونی یا ابلاغ نشده بود یا ابلاغ شده و اجرا نشده بود و یا اینکه آیین نامه ای برای آن تدوین نشده بود، از سوی دیگر دولت باید تکالیفی انجام می داد که انجام نداده بود.


وی در خصوص طولانی شدن روند قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق گفت: با توجه به اینکه موضوع قاچاق کالا و ارز یک بحث فرا قوه ای است موجب شده تا روند بررسی آن طولانی شود از سوی دیگر در حین انجام تحقیق و تقحص باید اصلاحاتی صورت می گرفت که این اصلاحات در حال طی شدن است.


انارکی در خصوص زمان گزارش قرائت تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در صحن علنی خاطر نشان کرد: این گزارش مدت زمان زیادی است به کمیسیون تحویل داده شده و فکر می کنم طی یک ماه آینده در صحن علنی قرائت شود.

نظر شما