شناسهٔ خبر: 35314635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قدمت ۱۱۸ ساله تعزیه در شهرستان لنده+فیلم

خبرگزاری صداوسیما

تعزیه خوانی در شهرستان لنده که با باور‌های دینی و مذهبی مردم عجین شده قدمتی ۱۱۸ ساله دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، امام جمعه شهر لنده برپایی آیین تعزیه واقعه عاشورا قدمت ۱۱۸ ساله تعزیه در شهرستان لندهو تلاش گویندگان، سخنرانان، مداحان و هنرمندان برای به تصویر کشاندن صحنه قیام عاشورا را قابل ستایش دانست و گفت: یکی از حوادث معروف تاریخ اسلام حادثه عاشورا است که در عین غمناک بودن برای مردم جذابیت دارد.
حجت الاسلام هدایت محمودی اصل به قدمت ۱۱۸ ساله تعزیه در شهرستان لنده اشاره کرد و افزود: این هنر با هدف آشنایی مردم با وقایع سرزمین کربلا و رخدادهایی که بین سپاه اسلام و سپاه کفر اتفاق افتاده، باید به صورت علمی و تخصصی تقویت شود.
مسئول اداره ارشاد اسلامی شهرستان لنده هم در حاشیه برگزاری آیین تعزیه خوانی گفت: گروه تعزیه خوانی شهرستان لنده هر ساله از اول محرم تا اربعین در شهرهای همجوار برنامه های متعددی برگزار می کند.
اسماعیل زارعی افزود: این تعزیه در سالهای گذشته در مرز شلمچه میزبان زایران حسینی از سراسر ایران و نقاط مختلف جهان بوده است.
اسماعیل زارعی با بیان اینکه قدمت این تعزیه به بیش از یک قرن می‌رسد و امسال صد و هجدهمین اجرای موفق این تعزیه را شاهد بودیم افزود: در این تعزیه پنجاه نفر شبیه خوان و سیاهی لشکر عظمت قیام خونین امام حسین (ع) را به مخاطبان انتقال می‌دهند.
وی ادامه داد: پنج گروه تعزیه در شهرستان فعالیت می کند که تعزیه شهادت امام حسین (ع)و تعزیه سنتی  این شهرستان به ثبت ملی رسیده است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3949397"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2523054/3949397?width=400&height=300"></script></div>
دانلود
قدمت ۱۱۸ ساله تعزیه در شهرستان لنده+فیلم قدمت ۱۱۸ ساله تعزیه در شهرستان لنده+فیلم قدمت ۱۱۸ ساله تعزیه در شهرستان لنده+فیلم قدمت ۱۱۸ ساله تعزیه در شهرستان لنده+فیلم قدمت ۱۱۸ ساله تعزیه در شهرستان لنده+فیلم قدمت ۱۱۸ ساله تعزیه در شهرستان لنده+فیلم قدمت ۱۱۸ ساله تعزیه در شهرستان لنده+فیلم

 

نظر شما