شناسهٔ خبر: 35294563 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سخنگوی دستگاه قضا:

خدایاری فاقد محکومیت کیفری بود

سخنگوی دستگاه قضا گفت: دختري که خودسوزي کرد فاقد محکومیت کیفری بود.

صاحب‌خبر -

اقاي غلامحسین اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما افزود: برخلاف ادعای برخی رسانه ها مبنی بر محکومیت سحر خدایاری از ناحیه هیچ یک از مراجع قضایی کشور حکم محکومیتی درباره او صادر نشده است .
وی گفت: برخی رسانه ها مطالبی را خلاف واقع مبنی بر محکومیت این فرد منتشر کرده اند .
اقاي اسماعیلی در ادامه به دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر دلجویی از خانواده خدایاری اشاره و تصریح کرد: متعاقب درگذشت وي به دستور رییس قوه قضاییه هیاتی به نمایندگی از رئيس قوه قضاييه در مجلس ترحیم خداياري شرکت کنند که هیات قضایی از شهرکرد به مجلس ترحیم رفتند و مراتب تسلیت رئیس قوه قضاییه را ابلاغ کردند.
وی افزود: بنده هم به نمایندگی از رئیس قوه قضاییه در تماس تلفنی با پدر سحر خدایاری مراتب تسلیت خودم را ابلاغ کردم و از مواضع هوشمندانه ای که پدر داغدیده این دختر اتخاذ کرد و موجب یاس و ناامیدی دشمنان برون مرزی انقلاب و ایادی داخلی آنها شد تشکر کردم.
اسماعيلي ادامه داد: متقابلا آقای خدایاری ضمن ابراز لطف و تشکر از محبت رییس قوه قضاییه اعلام کرد که مواضع و رویکرد جدید قوه قضاییه و اقدامات اقاي رئیسی باعث ایجاد امید در مردم و جامعه شد . اقاي خداياري تاکید کرد که برای موفقیت قوه قضاییه دعا می کند.

گفتني است؛ يازده تير امسال سحر خداياري در مقابل دادگاه انقلاب تهران اقدام به خودسوزي کرد که بر اثر اين حادثه موجي از شايعات در فضاي مجازي و رسانه ها ايجاد شد و اين اقدام وي را به صدور حکم شش ماه حبس نسبت دادند درحاليکه به گفته سخنگوي دستگاه قضا هيچ دادگاهي دراين خصوص برگزار و راي محکوميتي نيز صادر نشد.

نظر شما