شناسهٔ خبر: 35288665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کرمان در آستانه بازنشستگی ۱۳ هزار معلم

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت: تا چهار سال آینده حدود ۱۳ هزار معلم در این استان بازنشسته می‌شوند که نیاز مبرم به معلم در استان کرمان احساس می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عباس توان رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان امروز در جمع مسئولان رفسنجان گفت: در استان کرمان حدود ۱۳ هزار معلم تا سال ۱۴۰۲ بازنشسته می‌شوند این در حالی است که تعداد دانش‌آموزان نیز در حال افزایش است.

او افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی باتوجه به دغدغه‌ای که برای تعلیم و تربیت نسل آینده دارند این نکته را مورد تأکید قرار داده‌اند که جذب مهارت‌آموز از طریق ماده ۲۸ برای تأمین نیاز آموزش و پرورش از راه اضطرار باشد، لذا حتی اگر شده علاقمندان به مربیگری و حرفه معلمی به میزان یکسال به صورت فشرده به دانشگاه فرهنگیان بیایند و مهارت‌ها را آموزش ببینند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت: در این راستا در دانشگاه فرهنگیان باید ظرفیت‌سازی و از ظرفیت شهرستان‌ها استفاده کنیم و در حال حاضر نیز در شمال استان کرمان به مرکزیت رفسنجان دانشگاه فرهنگیان دائر می‌شود و دانشجو پذیرش خواهد شد تا نیاز‌های استان و کشور تأمین شود.

توان تأکید کرد: ما تا سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۰۰ هزار معلم در سطح کشور و ۱۳ هزار معلم در استان کرمان بازنشسته می‌شوند.

احمد انارکی‌محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به کمبود نیرو ،فرهنگی در استان کرمان و نیز راه‌اندازی اولین مرکز دانشگاه فرهنگیان شمال استان کرمان در رفسنجان اظهار کرد: این مرکز در رفسنجان اول مهر امسال دانشجو معلم پذیرش کرده  و پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند مشغول به کار شوند.

او بیان داشت: توجه به شرایطی که در رفسنجان وجود دارد و این شهر دارای بیش از ۱۲ دانشگاه است و ظرفیت‌های بسیار خوبی را دارد لذا یکی از نیاز‌های اساسی رفسنجان و استان کرمان دانشگاه فرهنگیان است.

او عنوان کرد: اول مهر امسال دانشجو در دانشگاه فرهنگیان رفسنجان پذیرش شده و این دانشگاه به عنوان مرکز دانشگاه فرهنگیان شمال استان کرمان راه‌اندازی می‌شود و سال‌های آینده با توجه به کمبود معلمی که داریم امیدواریم بتوانیم این کمبود را جبران کنیم.

انارکی گفت: در حال حاضر تعدادی از دانشجویان فرهنگی رفسنجان و سایر شهر‌های شمالی استان در بندرعباس و هرمزگان در حال تحصیل هستند که می‌توانند از اول مهر ادامه تحصیلشان را در رفسنجان بگذرانند که با تاسیس دانشگاه‌های فرهنگیان درشهر‌های استان کمبود معلم جبران خواهد شد.
انتهای پیام/ح

کمبود معلم در استان کرمان

برچسب‌ها:

نظر شما