شناسهٔ خبر: 352827 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اصلاح مقررات استخدامی سپاه پاسداران

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان طرح الحاق یک تبصره به ماده 190 قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران را اصلاح کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش مشرق،  شورای نگهبان این مصوبه مجلس را به دلیل بکارگیری عبارت «لازم الاجراء شدن» دارای ابهام دانسته و به مجلس بازگردانده بود.

کمیسیون اجتماعی مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان، این عبارت را از مصوبه مجلس حذف و عبارت «تصویب» را جایگزین کرد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با 159 رای موافق، 6 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در جلسه علنی این مصوبه را اصلاح کردند.

با تصویب مجلس، بند ب ماده واحده طرح الحاق یک تبصره به ماده 190 قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شرح زیر اصلاح شد:

«آیین نامه اجرایی این طرح توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این قانون تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد.»

با تصویب مجلس و تایید نهایی در شورای نگهبان، جانبازان بسیجی، داوطلب و سرباز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز همانند جانبازان ارتش از حقوق و مستمری های مربوطه در قانون برخوردار می شوند.

نظر شما