شناسهٔ خبر: 35276957 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دیدار دوباره بن سلمان با رهبران «مسیحیان انجیلی» آمریکا

رهبران سازمان مسیحیان اوانجلیست برای دومین بار در یک سال گذشته در شهر جده با ولی عهد سعودی دیدار کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی شب گذشته (سه‌شنبه) با چند تن از رهبران سازمان مسیحیان انجیلی آمریکا در شهر جده دیدار و گفتگو کرد. مسیحیت انجلیی (اوانجلیسم) شاخه‌ای از «مسیحیت پروتستان» است.

به نوشته روزنامه مکه، این هیأت آمریکایی به ریاست «جوئل روزنبرگ» در دیدار با محمد بن سلمان بر افزایش «همزیستی» و «تسامح» و «مبارزه با تروریسم» و «تندروی» تأکید کرد.

پایگاه خبری شبکه الجزیره نیز نوشت که این دیدار یک روز قبل از سالروز حادثه ۱۱ سپتامبر صورت گرفت؛ در حالی که بیشتر اعضای تیم تروریستی در آن روز شهروندان سعودی بودند.

روزنبرگ نیز پس از این دیدار در صفحه تویئتر خود نوشت: «بسیار خرسندم که برای بار دوم در کمتر از یک سال به عربستان سعودی سفر کردم». این هیأت آمریکایی در یازده آبان ماه سال گذشته نیز در جده با بن سلمان دیدار کرده بود.

خبرگزاری رویترز سال گذشته نوشت که رهبران اوانجلیست‌ها در آمریکا روابط نزدیکی با رژیم صهیونیستی دارند. در همین حال اوانجلیست‌های آمریکا از حامیان اصلی ترامپ محسوب می‌شوند.

نکته قابل توجه اینکه «مایک اِوَنس» بنیانگذار و رئیس «مرکز میراث دوستان یهود» که یک آژانس صهیونیستی حامی تل‌آویو است، در نشست سالانه روزنامه «جروزالم‌پست» در خرداد ماه گذشته در نیویورک گفت که «محمد بن سلمان» به او گفته است که دایه‌اش یک اوانجلیست بوده است.

نظر شما