شناسهٔ خبر: 3527396 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ظرفيت کاروان‌هاي عمره نوروزي تکميل شد

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / فرهنگی 1393/11/20
مدیرکل پذیرش و برنامه‌ریزی اعزام سازمان حج و زیارت با اشاره به نام نویسی در کاروان‌های مرحله دوم عمره مفرده از 16 بهمن، از تکمیل ظرفیت کاروان‌های اعلام شده در استان‌ها تا 15 فروردین 94 خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ حسن سرخوش گفت: نام نویسی در کاروان‌های اعزامی مرحله دوم عمره مفرده از 16 بهمن آغاز شده است و در چهارمین روز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و سمنان ثبت‌نام‌ها انجام گرفت.
وی با بیان این‌که مرحله دوم اعزام زایران ایرانی به عمره مفرده از21 اسفند 93 تا 27 خرداد 94 انجام می‌گیرد، گفت: در این مرحله بیش از 400 هزار زایر ایرانی به عمره مفرده اعزام می‌شوند.
مدیرکل پذیرش و برنامه‌ریزی اعزام سازمان حج و زیارت تصریح کرد: اعزام زائران نوروزی نیز از 24 اسفند 93 تا 7 فروردین 94 انجام می‌گیرد که نام نویسی در این مرحله از 16 بهمن آغاز شد.
وی ادامه داد: با توجه به این‌که بیشترین متقاضیان اعزام به عمره مفرده در ایام نوروزی است بنابراین در روزهای نخست نام‌نویسی، ظرفیت کاروان‌ها تا 15 فروردین تکمیل شد.
مدیرکل پذیرش و برنامه‌ریزی اعزام سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: ظرفیت دیگر کاروان‌ها تا27 خرداد هنوز تکمیل نشده است و از25 بهمن اولویت 350 تا 400 برای تکمیل ظرفیت باقی‌مانده کاروان‌ها فراخوان خواهند شد.
وی به ارایه آماری از زایران اعزامی در مرحله نخست به عمره مفرده پرداخت و گفت: تاکنون 215 هزار و 266 زایر ایرانی توفیق تشرف به مکه مکرمه و مدینه منوره را داشته‌اند که این دوره اعزام‌ها تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت.
سرخوش افزود: طبق برنامه‌ریزی قرار است تا 20 اسفند بیش از 300 هزار زائر از کشورمان به سرزمین وحی اعزام شوند که براساس آمار به دست آمده تاکنون بیش از 70 درصد از این گروه در مرحله اول اعزام شده‌اند.

نظر شما