شناسهٔ خبر: 35251670 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

هوای سالم پایتخت با کاهش تردد خودروها

کاهش تردد خودروها در 18 شهریور 98 همزمان با تاسوعا، کاهش آلودگی هوای پایتخت را به دنبال داشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 نمودارهای شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان‌دهنده آن است که وضعیت کیفیت هوای شهر تهران در صبحگاه دوشنبه ۱۸ شهریور در شرایط مطلوبتری نسبت به روز گذشته قرار داشته که عمدتا ناشی از ناپایداری‌های جوی در نخستین ساعات روز و کاهش تردد خودرو‌ها در روز تعطیل است.

این شرایط در بعدازظهر نیز با وزش بادهای موقتی و پراکنده ادامه یافت و بیشینه مقدار غلظت آلاینده ها نسبت به روز یکشنبه از بزرگی کمتری برخوردار بود.

رفته رفته همراه با کاهش میزان ناپایداری جوی در اواخر وقت، به همراه افزایش حجم ترافیک، افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها بویژه ذرات معلق مشاهده خواهد شد که در برخی مناطق پرتردد پایتخت سبب برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا بویژه برای گروه‌های حساس می شود.
این وضعیت جوی کم و بیش تا روز سه شنبه (۱۹شهریور) تداوم خواهد داشت.

انتظار می‌رود در برخی ساعات روز سه‌شنبه عمدتا به دلیل وزش باد و احتمال گرد و خاک، افزایش موقتی در غلظت ذرات معلق مشاهده شود که به تبع آن وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق پایتخت در آستانه شرایط ناسالم بویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد؛ البته این شرایط به دلیل ناپایداری جوی در بعدازظهر، موقتی خواهد بود.

بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۰ و در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۴۶ و در شرایط پاک قرار دارد.

نظر شما