شناسهٔ خبر: 35245152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امروز تجمع هیات های عزاداران حسینی یاسوج در خیابان جمهوری

خبرگزاری صداوسیما

تجمع بزرگ هیات‌های عزاداری در روز تاسوعا و عاشورا از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه دوشنبه در یاسوج برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، شهردار یاسوج  با بیان اینکه هدف اصلی عزاداری دهه اول محرم، زنده نگه داشتن یاد و خاطره قیام عاشورا و ترویج اهداف این نهضت عظیم است،گفت: این گردهمایی در راستای ترویج و تبیین اهداف نهضت عظیم عاشورا و قیام امام حسین (ع) و یارانش در مقابل جور و ظلم و زنده نگه داشتن سنت امر به معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود.
آقای مقدم با دعوت از مردم عزادار مرکز استان برای شرکت در این گردهمایی عظیم افزود: این مراسم ساعت 10 و 30 دقیقه صبح روز دوشنبه 18  و سه شنبه 19شهریورماه مصادف با تاسوعای و عاشورای حسینی از میدان هفت تیر شهر یاسوج آغاز می‌شود و عزاداران حسینی با عبور از مسیر خیابان طالقانی و بلوار جمهوری در تقاطع بلوار جمهوری و میدان امام حسین (ع) شهر یاسوج گردهم خواهند آمد.
وی با اشاره به سیاه پوش کردن شهر و آماده سازی این مسیرها برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر برگزارشدن این مراسم، ادامه داد: دو موکب پذیرایی از هیات های مذهبی در مسیر در نظر گرفته شده است و همچنین دو واحد سیار آتش نشانی، نیروهای اورژانس و هلال احمر نیز در طول مسیر و محل تجمع، برای پوشش این مراسم حضور خواهند داشت.
شهردار یاسوج اضافه کرد: ناوگان اتوبوسرانی شهرداری یاسوج در مسیرهای مختلف محلات و حومه شهر برای جابجایی و خدمات دهی ویژه به شهروندان فعالیت می کنند.
مقدم با اشاره به برنامه‌های سخنرانی و مداحی در محل تجمع عزاداران حسینی شهر یاسوج بیان کرد: این مراسم باهدف نشان دادن وحدت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و عرض ارادت آنها به امام حسین (ع)، از رسانه ملی و رسانه‌های مکتوب و مجازی استانی و کشوری پوشش داده می شود.
شهردار یاسوج از مردم پیرو مکتب امام حسین، هیات های مذهبی، دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دعوت کرد تا با حضور خود در این اجتماع بزرگ بر شکوه آن بیفزایند.

نظر شما