شناسهٔ خبر: 35244471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بوشهر در تاسوعای حسینی غرق ماتم شد

مردم عزادار در جای جای استان بوشهر در شب تاسوعای حسینی تا سپیده دم به یاد علمدار و سقای دست کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) به سوگواری پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مردم عزادار در جای جای استان بوشهر در شب تاسوعای حسینی تا سپیده دم به یاد علمدار و سقای دست کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) به سوگواری پرداختند.

این مراسمات که در تکایا، مساجد و حسینیه‌ها برگزار شد عزاداران به یاد مظلومیت اهل بیت(ع) ، اردات و عشق بی بدیل خود را به این خاندان نشان دادند.

در تاسوعای حسینی عَلم‌های محرم بیش از هر شب دیگر به دست جوانان برافراشته شد تا این پیام را به جهانیان برسانند که اگر روزی در کربلا دست علمداری افتاد، امروز دست علمداران زیادی بلند است.

نوشاد نوشادی در گفتگو با فارس از تجمع بزرگ عزاداران حسینی در بوشهر خبر داد و گفت: این مراسم در روز تاسوعا و عاشورای حسینی برگزاری می‌شود و هیئات مذهبی در قالب دستجات زنجیرزنی و سینه زنی در این تجمع بزرگ حضور دارند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور افزود:  تجمع بزرگ عزاداران حسینی امرز و فردا از ساعت 11 از میدان قدس تا مصلی جمعه بوشهر برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از این تجمع نیز نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی به امامت آیت الله صفایی بوشهری در مصلی جمعه بوشهر اقامه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما