شناسهٔ خبر: 3523661 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

ادامه گرد و غبار در آسمان کردستان تا هفته آینده

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز،کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کردستان از ادامه گرد و غبارها تا اواسط هفته‌ی آینده در استان خبر داد و گفت: غلظت این پدیده به مرور تا دوشنبه هفته‌ی آینده کاهش می‌یابد.

«علی پناهی» در گفت‌و‌گو با (ایسنا)، منطقه کردستان، اظهار کرد: به‌علت افزایش سرعت وزش باد از اواخر روز شنبه و اوایل روز یک‌شنبه شاهد گرد و غبار بر روی استان بودیم که این پدیده در یک‌شنبه شب به بیشترین حد خود رسید.

وی منشأ این گرد و خاک را کشور عراق دانست و گفت: علت این مسأله افزایش سرعت وزش باد در عراق و به‌دنبال آن افزایش گرد و خاک و ورود آن به استان بوده است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی کردستان ادامه داد: طی بروز این پدیده میزان افق دید در شهرستان‌های سنندج به چهار کیلومتر، بیجار و مریوان و بانه دو، سقز و هزار کانیان سه، قروه هفت و کامیاران به هشت کیلومتر کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه از امروز از غلظت پدیده‌ی گرد و خاک در استان کاسته می‌شود، خاطرنشان کرد: چون هم‌چنان شاهد وزش باد در استان هستیم، پیش‌بینی می‌شود که تا روز دوشنبه‌ی هفته‌ی آینده به تناوب شاهد گرد و غبار بر آسمان استان باشیم.

پناهی، در ادامه به پیش‌بینی هوای کردستان طی یک هفته جاری اشاره و خاطرنشان کرد: روز دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه شاهد بارش‌های پراکنده باران در کردستان هستیم.

وی یادآور شد: در چهارشنبه شب و روز پنج‌شنبه هفته‌ی جاری، شاهد بارش برف در استان هستیم و روز پنج‌شنبه دمای هوای استان نیز سردتر می‌شود.

نظر شما