شناسهٔ خبر: 35192438 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در بحبوحه فضای بلاتکلیفی برگزیت و خشم مردم انگلیس؛

اعتراض به سفر نخست وزير رژيم صهيونيستي به انگليس

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- مردم انگلیس همزمان با سفر غیرمترقیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به لندن، علیه وی تظاهرات کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا از لندن، صد‌ها نفر از مردم و حامیان حقوق فلسطین، مردم انگلیس همزمان با سفر غیرمترقیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به لندن علیه وی تظاهرات کردند.
بنیامین نتانیاهو در بحبوحه فضای بلاتکلیفی برگزیت و خشم مردم انگلیس از کودتای ملکه و نخست وزیر علیه پارلمان انگلیس، به این کشور سفر و در لندن با بوریس جانسون دیدار کرد.
همزمان با سفر پیش بینی نشده بنیامین نتانیاهو، حامیان مردم فلسطین، گروه‌های ضد جنگ و نژاد پرستی، مسلمانان و چندین سازمان و نهاد حقوق بشری از جمله ائتلاف همدردی با مردم فلسطین و شمار از خاخام‌ها (روحانیان یهودی) جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و خروج فوری نخست وزیر رژیم صهیونیستی از کشورشان را خواستار شدند.
 
بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس درباره سفر نتانیاهو به لندن
دفتر نخست وزیری انگلیس، چکیده گفتگوی بوریس جانسون و سرکرده رژیم اشغالگر قدس را منتشر کرد.
در بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس آمده است: بوریس جانسون امروز در دفترش با نخست وزیر اسرائیل ملاقات کرد و هر دو بر روابط قدرتمند دو طرف، از جمله در امور بازرگانی، همکاری های اطلاعاتی و امنیتی و نیز روابط فرهنگی تاکید کردند.
در این بیانیه آمده است نخست وزیران دو طرف بر نیاز به پیشگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای و توقف رفتار بی ثبات کننده ایران، توافق داشتند و نخست وزیر انگلیس، بر راه حل دیپلماتیک و گفتگو تاکید کرد.
در پایان این بیانیه آمده است: بوریس جانسون و بنیامین نتانیاهو همچنین درباره روندهای خاورمیانه گفتگو کردند و نخست وزیر انگلیس گفت که منتظر جزئیات طرح پیشنهادی دولت آمریکا برای صلح میان فلسطینیان و اسرائیل است که نگرانی های هر دو طرف را مورد توجه قرار دهد.

نظر شما