شناسهٔ خبر: 3518923 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتشار ریزگردها مدارس پنج شهر آذربایجان غربی را تعطیل کرد

ارومیه - ایرنا - انتشار ریزگردها و هوای غبارآلود در آذربایجان غربی موجب تعطیلی مدارس پنج شهر استان در روز دوشنبه شد.

صاحب‌خبر -

مسوول اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی به خبرنگار ایرنا گفت: به علت غبارآلود بودن هوا و افزایش میزان گرد و غبار، مدارس مقطع ابتدایی نوبت صبح در شهرهای ارومیه، پیرانشهر، میاندوآب، بوکان و مهاباد تعطیل است.

مهدی محمدپور اظهار کرد: در ارومیه فقط مدارس ناحیه 1 و 2 و در مهاباد مدارس تمام مقاطع تحصیلی در نوبت صبح تعطیل است.

گرد و غبار در آذربایجان غربی که از عصر یکشنبه وارد استان شده، کاهش دید در برخی شهرها از جمله سردشت را درپی داشته است.

مسوولان بخش سلامت آذربایجان غربی نیز با صدور اطلاعیه ای از افراد سالمند، کودکان و بیماران قلبی عروقی خواسته اند تا از ترددهای غیرضروری در شهرهای یاد شده خودداری کنند.

گرد و غبار در آذربایجان غربی شهرهای جنوبی را بیشتر تحت تاثیر قرار داده است.

براساس اعلام مسوولان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی میزان گرد و غبار عصر یکشنبه در سردشت 17 برابر حد استاندارد بود که موجب کاهش دید تا میزان 300 متر در شهر شده است.

*** گرد و غبار غلیظ بوکان و مهاباد را فراگرفت

مهاباد - ایرنا - گرد و غبار غلیظ از شامگاه یکشنبه شهرهای بوکان و مهاباد در جنوب آذربایجان غربی را فراگرفته و باعث کاهش دید افقی در این مناطق شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اندازه گیری های انجام شده میزان انتشار ذرات گرد و غبار در هوای این شهرستان اکنون به 650 میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.

محمد احمدی با بیان اینکه میزان ریزگرد در هوای این شهرستان 10 برابر حد مجاز است افزود: بتدریج با گذشت زمان بر میزان غلظت گرد و غبار در هوای این شهرستان افزوده می شود.

وی گفت: این امر باعث شده تا میزان دید افقی در این شهرستان به کمتر از 2.5 کیلومتر برسد.

گرد و غبار غلیظ علاوه بر بوکان، شهرستان مهاباد را نیز از عصر یکشنبه فراگرفته و بتدریج در حال افزایش است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد به خبرنگارایرنا گفت: به دلیل نبود دستگاه ویژه اندازه گیری میزان گرد و غبار موجود در هوا به طور دقیق نمی توان گفت که این وضعیت جوی چند برابر حد مجاز است.

کامران حسینی یادآوری کرد: ولی به طور قطع این شرایط جوی که موجب افزایش غلظت گرد و غبار در هوا شده است می تواند برای سلامتی انسان مضر باشد.

وی از مردم به ویژه زنان باردار، کودکان، بیماران قلبی و ریوی خواست به دلیل آلودگی هوا که ناشی از پراکنده شدن ذرات گرد و خاک معلق در هواست از تردد غیرضروری در فضاهای باز خودداری کنند.

براساس اعلام اداره هواشناسی مهاباد این پدیده جوی که از غرب کشور وارد آذربایجان غربی بویژه مناطق جنوبی آن شده است تا عصر امروز دوشنبه در این مناطق ادامه دارد و از اواخر وقت با آغاز بارش ها از شدت آن کاسته می شود.

شهرستان های بوکان و مهاباد به ترتیب با 227 و 217 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده اند.

7510/6185/6008

نظر شما